اخبار

دیدار عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد با خانواده شهید تشنگر
عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد با همسر و خانواده شهید تشنگر از شهدای شهرداری مشهد دیدار و گفت و گو کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورا ، دیدار علیرضا شهریاری با این خانواده شهید به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا انجام شد.


شهردار مشهد تاکید کرد:
لزوم تعریف مدل‌های همکاری بین مدیریت شهری و مراکز دانشگاهی

شهردار مشهد بر لزوم تعریف مدل‌های همکاری موثر بین مدیریت شهری و مراکز دانشگاهی تاکید کرد و گفت: اگر بنا باشد اتفاق موثری در شهر مشهد یا استان خراسان رضوی رخ دهد، چاره‌ای جز این نداریم که مدل‌های همکاری بین شهرداری و مراکز دانشگاهی را تعریف کنیم.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلایی در نشست هیئت امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان اظهار کرد: کلان‌شهری به وسعت مشهد با این حجم از جمعیت، اقتصادی قوی و برندی نسبتا مناسب می‌تواند نقشی جدی در موضوعات توسعه‌ای در سطح ملی ایفا کند. همچنین محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این نشست گفت: دانشگاه فردوسی از بیشترین شتاب علمی در بین دیگر دانشگاه‌ها برخوردار است، همچنین این دانشگاه رتبه اول دیپلماسی علمی را در کشور کسب کرده است.عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست گفت: شهرداری مشهد با همکاری مراکز دانشگاهی می‌تواند سهم قابل قبولی در رشد فناوری در این کلان شهر ایفا کند و در این زمینه پیشتاز باشد.


همایش بین المللی امام رضا(ع) و نهضت علمی در مشهد آغاز شد
همایش بین المللی امام رضا(ع) و نهضت علمی تمدنی جهان اسلام روز گذشته با حضور مهمانان داخلی و خارجی در سالن بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی مشهد آغاز شد. دبیر اجرایی این همایش در گفت و گو با ایرنا، تبیین جایگاه و مرجعیت علمی امام رضا(ع) و آشنایی جامعه علمی با میراث علمی، تمدنی اسلامی را از جمله اهداف آن ذکر و بیان کرد: این همایش در سه محور نهضت علمی، نهضت تمدنی و تاثیر متقابل تمدن ایرانی و اسلامی با محوریت امام رضا(ع) در حال برگزاری است. هادی هاشمی با بیان این که فراخوان برای حضور در این همایش اردیبهشت ماه امسال داده شد، افزود: 180 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شد که 110 اثر به صورت اصل مقاله و 70 اثرهم به صورت چکیده ارائه شده است.