خراسان به روایت خراسان

۲ اسفند 1348


یک دختر ایرانی که گمان می رفت مرده است در لندن زنده شد

49سال پیش در چنین روزی، روزنامه «خراسان» نوشت:
یک دختر ۲۵ ساله ایرانی که  تصور می رفت مرده باشد در سردخانه پزشکی قانونی برایتون در انگلستان زنده شد.
 پلیس گفت این دختر ایرانی روز سه شنبه روی تخت هتل خود در برایتون بیهوش افتاده بود. دختر مزبور را با آمبولانس به بیمارستان بردند و دکتر پس از معاینه گفت که وی مرده است. راننده آمبولانس که ادوارد الیوت نام دارد گفت هنگامی که می خواستم دختر ایرانی را تحویل سردخانه بدهم دیدم قسمت بالای شکم او تکان می خورد. پلیس اعلام کرد که این دختر سخت مریض است اما زنده می باشد.


 جراحان شوروی از چسب مخصوصی به جای بخیه استفاده می کنند
 جراحان اتحاد جماهیر شوروی از چسب مخصوصی به جای بخیه در عمل های جراحی استفاده می‌کنند جراحانی که در شوروی از این چسب استفاده کرده‌اند از آن راضی هستند.
 استفاده از  چسب به جای بخیه در بسیاری از بیمارستان‌های آمریکا و ژاپن مرسوم است.


 گوشت در مشهد کمیاب است
 از اوایل هفته گذشته وضع گوشت در شهر به مراتب بدتر از روزهای قبل شده و در دو سه روز اخیر اکثر خانواده های مشهدی موفق به تهیه و خرید گوشت نشده‌اند.
 کمبود گوشت و سبزی در چلوکبابی های شهر نیز اثر نامطلوبی داشته است.


عذرا از من می‌خواهد برای کسب درآمد بیشتر قاچاقچی شوم
عبدا... که برای شکایت از زن جوان خود عذرا به دادسرا آمده بود، به خبرنگار ما اظهار داشت: مدتی است که عذرا که زن دوم من می باشد، به من می گوید، برای به دست آوردن پول بیشتر دست به کار قاچاق بزنم و چون  همیشه مخالف افکار پلید او هستم، چند شب است که با من سر ناسازگاری گذاشته و هر روز مقداری از اثاثیه منزل را به سرقت می برد و مرا اذیت می کند.به طوری که من از کار خود دست کشیده و برای این که او نتواند از خانه چیزی سرقت کند، از صبح تا شام در منزل می نشینم، چون دیدم با این وضع نمی توانم ادامه بدهم مجبور شدم از دست عذرا که سه فرزند نیز از او دارم، شکایت نمایم. حالا آمده ام این جا تا دادسرا تکلیف مرا مشخص کند.


چراغ پریموس زنی را کشت
دیروز جسد زن 55ساله ای را که در اثر شعله ور شدن چراغ پریموس، آتش گرفته بود و به علت همین سوختگی درگذشته بود، جهت معاینه به پزشکی قانونی آوردند.
زن مورد نظر فاطمه نام داشت که ساعت 8 بعداز ظهر دیروز هنگامی که قصد داشت چراغ پریموس را روشن کند، ناگهان چراغ مشتعل شد و شعله های آن به لباس وی سرایت کرد و در نتیجه آتش گرفت و چون در آن حین کسی در منزل نبود، میان شعله های آتش سوخت.
وقتی که شوهرش از بازار مراجعت کرد با صحنه ای دلخراش روبه رو شد. فورا با ریختن چند سطل آب آتش را خاموش کرد و زن را به بیمارستان سوانح منتقل کرد ولی وی متاسفانه به علت شدت جراحات وارده جان سپرد.