پاسخ مسئولان به مهم‌ترین دغدغه‌های اهالی محله امام‌هادی(ع)

وعده بازگشایی یک مرکز بهداشت با خدمات رایگان، تا آخر سال  
«ناصر امینی» مدیریت مرکز بهداشت شماره یک مشهد درخصوص درمانگاه خیریه امام‌هادی(ع) که پیش از این، به شکل رایگان مشغول خدمات‌رسانی به مردم بوده و مدتی است که این خدمات متوقف شده، توضیح می‌دهد: «از طرف وزارت بهداشت و درمان برای موارد وقف مربوط به دانشگاه علوم پزشکی، شرایط و خدمات مشخصی تعریف شده که واقفان و مردم، از آن مطلع اند. درمانگاه امام‌هادی(ع) هم جزو همین موارد است؛ منتها به دلیل قدمت زیاد از شرایط مطلوبی در ارائه خدمات برخوردار نبود و نیاز به بازسازی مجدد داشت که این‌کار توسط مرکز بهداشت شماره یک، انجام شد. تجهیزات به روز و باکیفیتی به کار گرفته شد و تعداد کارکنان افزایش یافت. به دلیل امکانات و تجهیزات مناسبی که به این فضا افزوده شد، از جمله خدمات دندان پزشکی، آزمایشگاهی و غربالگری بیماری‌هایی نظیر ایدز و هپاتیت، خدمات رایگان حذف شد. با این همه، هنوز هم خدمات سرپایی مثل پایش سلامت عمومی سالمندان یا رسیدگی به بیماران مبتلا به بیماری‌های ایدز و هپاتیت، رایگان است. در عینِ حال، به زودی یک مرکز بهداشت با خدمات رایگان در محل جدیدی، تا پایان سال آماده بهره برداری و خدمات رسانی به اهالی محله امام‌هادی(ع) است.»


به‌زودی سردخانه بیمارستان رضوی به محل جدید منتقل خواهد شد
«سیدمجتبی میرجلیلی» مدیر روابط عمومی بیمارستان رضوی درباره گلایه ساکنان مجاور سردخانه بیمارستان رضوی، می‌گوید: «قبول داریم وجود سردخانه به دلیل ماهیت و کارکردش، متاسفانه باعث ایجاد سر و صدا و مزاحمت زیادی برای مردم و ساکنان منطقه است اما با توجه به این که این فضا، 13سال قبل، در حالی که تراکم جمعیت در محله امام‌هادی(ع) بسیار کمتر از الان بود ایجاد شده و در آن زمان این مشکلات وجود نداشت اما اکنون به دلیل گلایه زیاد مردم و تایید این مورد توسط مدیران بیمارستان رضوی، قرار شده سه شنبه 7اسفندماه، در جلسه هیئت رئیسه بیمارستان این موضوع مهم مطرح و هرچه سریع تر برای انتقال سردخانه به محل جدید، تصمیم‌گیری شود.»

متاسفانه مسیر جایگزین برای تردد خودروهای سنگین وجود ندارد
سرهنگ «حسنعلی امامی»، جانشین پلیس راهور مشهد درخصوص گلایه اهالی محله درباره تردد بسیار زیاد خودروهای سنگین در این خیابان، توضیح می‌دهد: این مسیر، یکی از مناطق پرتردد و مهم مشهد برای کامیون‌ها بوده و متاسفانه مسیر جایگزینی برای آن پیش‌بینی نشده است. درست است که بافت این منطقه قدیمی و به دور از استانداردهای لازم است و این خیابان عرض کمی دارد ولی هم‌اکنون امکان جایگزین کردن مسیر دیگری برای خودروهای سنگین وجود ندارد و نمی‌توان به سرعت این مشکل را حل و فصل کرد. پلیس همواره در این محل حضور دارد و این دور از انصاف است که فکر کنیم پلیس راهور برای حل ترافیک عصرگاهی و شبانگاهی این محله، اقدامی انجام نداده.  در این مسیر که یک راه ارتباطی مهم محسوب می‌شوداصول شهرسازی رعایت نشده  به همین دلیل پلیس هم نمی تواند کار زیادی انجام دهد. به فرض که جریمه کنیم به تجربه می‌گویم رانندگان این خودروها حاضرند جریمه 20هزارتومانی تردد خودروی سنگین در فضای مسکونی را بپردازند اما مسیر شلوغ بولوار توس را دور نزنند. به‌هرحال تا زمان احداث مسیر جایگزین، هیچ راه حلی برای این معضل وجود ندارد.»