از میان خبرها

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:
7 درصد لاستیک توزیعی در کشور به خراسان رضوی تعلق می گیرد

گروه اقتصاد رضوی - معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: 7 درصد لاستیک سنگین توزیع شده در کشور به خراسان رضوی تعلق می گیرد.
علی غفوری مقدم روز گذشته  در گفت و گو با خراسان رضوی، ضمن بی اطلاعی از خبر معاون وزیر راه وشهرسازی مبنی بر آغاز توزیع 100 هزار حلقه لاستیک از روز دوشنبه 26 آذرماه در کل کشور افزود: از نیمه دوم تیرماه که توزیع لاستیک سنگین در استان شروع شد تاکنون 22 هزار حلقه لاستیک سنگین در اندازه های متفاوت بین بخش های مختلف توزیع شده است.
وی به تصمیمات گرفته شده در کمیته توزیع لاستیک اشاره کرد و ادامه داد: طبق تصمیمات کمیته توزیع لاستیک، سهم بخش های مختلف مشخص شده است که براساس آن 15 درصد لاستیکی که در هر محموله به استان وارد می شود، در اختیار ناوگان حمل و نقل درون شهری قرار می گیرد و از طریق اداره کل دفتر امور شهری استانداری توزیع می شود.
وی ادامه داد: 3 درصد سهم لاستیک وارد شده به استان در اختیار سازمان صنعت و معدن بوده که برای درخواست های متفرقه در نظر گرفته شده است و 82 درصد باقی مانده نیز به حمل و نقل استان برای توزیع ناوگان حمل و نقل برون شهری تعلق دارد که از طریق کانون انجمن رانندگان توزیع می شود. همچنین 20 درصد از 82 درصد لاستیک متعلق به ناوگان حمل و نقل برون شهری، به ناوگان حمل سوخت اختصاص دارد.
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان این که 29 هزار ناوگان حمل و نقل برون شهری در این استان وجود دارد، اظهار کرد: پیگیری های زیادی انجام شده تا سهم لاستیک استان افزایش یابد و به تازگی موفق شدیم هزار حلقه لاستیک افزون بر سهمیه استان دریافت کنیم و در تلاش هستیم تا سهم بیشتری از لاستیک توزیع شده به استان را به دست آوریم.  
وی با اشاره به این که لاستیک های توزیعی هم وارداتی بوده و هم داخلی است، افزود: عمده لاستیک های توزیع شده وارداتی است و با توجه به این که موضوع لاستیک از نظر کمیسیون تنظیم بازار استان، بسیار مهم است، مقرر شد شرکت های توانمند استان در واردات لاستیک به تهران معرفی شوند تا سهمیه بیشتری به استان تعلق گیرد و تاکنون دو شرکت توانمند برای واردات لاستیک به کشور معرفی شده اند.
اصلاح یک رقم
در خبر روز گذشته با عنوان «مشهد 98 بدون «دوستی» »، میزان سطح حجم مخزن آب سد کارده در شرایط نرمال280 هکتار صحیح است.