از میان خبرها

دستگیری ۴ شکارچی غیر مجاز در حاشیه مشهد
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: چهار شکارچی غیر مجاز در حال حمل پرندگان صید شده در حاشیه مشهد دستگیر شدند. به گزارش مهر، ابوالفضل شعبانی اظهار کرد: پیرو گزارش موثق مردمی مبنی بر صید پرندگان وحشی در منطقه آزاد کنه بیست توسط صیادان حرفه ای، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان بلافاصله به محل اعزام شدند. وی افزود: محیط بانان مشهد و فریمان طی دو اکیپ با برنامه ریزی و به طور نامحسوس متخلفان را در زمین های کشاورزی کنه بیست شناسایی کردند وتحت نظر گرفتند و در زمان مناسبی برای دستگیری آن ها اقدام کردند. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: متخلفان به منظور صید پرندگان، بیش از ۲۰۰ متر تور هوایی پهن کرده بودند ودر این عملیات چهار نفر از متخلفان در حال جابه جایی پرندگان وحشی صید شده، دستگیر شدند و پس از بازرسی خودرو تعداد  ۱۰۳ قطعه پرنده وحشی کشف و توقیف شد.
در همایش تخصصی حمل و نقل مطرح شد
تاکید شهردار مشهد بر توجه به حمل و نقل انسان محور

شهردار مشهد با اشاره به این که فلسفه و نگاه ما این است که حمل و نقل درون شهری مشهد را از حمل ونقل خودرو محور به حمل و نقل انسان محور تغییر دهیم، گفت: کارشناسان حوزه حمل ونقل طرح ها و ایده های خود را در راستای اجرایی شدن این نگاه و تحقق حمل و نقل انسان محور به مدیریت شهری ارائه دهند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلایی شامگاه دوشنبه در دوازدهمین همایش تخصصی حمل و نقل افزود: پیشرفت حمل و نقل ناخودآگاه جهان‌بینی ما را دچار تغییر کرده و نگاه مردم را نیز به مفاهیم سرعت، شتاب و حرکت تغییر داده است؛ به گونه ای که خودشان به یک پیام تبدیل شده اند و به این سو وآن سو می روند.
رئیس اداره محیط زیست شهرداری مشهد خبر داد:
اجرای طرح عملیات مستمر مبارزه با موش‌های فاضلابی در مشهد

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از اجرای طرح مقابله با موش‌های فاضلابی در شهر مشهد با روش‌های نوین و سازگار با محیط زیست از دو سال گذشته تاکنون خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد پذیرا گفت: با توجه به این که شهروندان درخواست‌های متعددی در زمینه مقابله با حیوانات موذی از جمله موش‌های فاضلابی داشته‌اند، در پاسخ به این خواسته طرح مقابله با حیوانات موذی در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد.