اخبار

5 مدال طلای دانشجویان فردوسی در المپیاد دانشجویی کشور
دانشگاه فردوسی مشهد بالاتر از دانشگاه های شریف و تهران

دانشگاه فردوسی مشهد با کسب پنج مدال طلا، بیشترین دارنده مدال طلا در بین دانشگاه های کشور  در  بیست و سومین المپیاد دانشجویی کشور شد.
به گزارش روابط عمومی این دانشگاه، مراسم تقدیر از برگزیدگان بیست و سومین المپیاد دانشجویی کشور با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور عصر دوشنبه در تالار جابربن حیان دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.
در این مراسم پس از سخنان وزیر علوم تحقیقات و فناوری از برگزیدگان بیست و سومین المپیاد دانشجویی کشور  تقدیر شد که دانشگاه فردوسی مشهد با حضور موفق خود و کسب پنج مدال طلا، بیشترین دارنده مدال طلا در بین دانشگاه های کشور بود. کیوان میرزائی در رشته ریاضی، سعید محمدی در رشته مهندسی شیمی، محمدعلی بهبودی در رشته مهندسی عمران، بنیامین بشری در رشته مهندسی کامپیوتر، محسن دره در رشته مهندسی مواد رتبه اول و مدال طلای این دوره را کسب کردند.
همچنین زهرا شاه مرادی در رشته علوم تربیتی رتبه دوم و الهام عطار در رشته زیست رتبه سوم را به دست آوردند. در این المپیاد، دانشگاه فردوسی مشهد با پنج مدال طلا  بالا‌تر از دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه یزد در تعداد مدال های طلای بیست و سومین المپیاد دانشجویی کشورقرار گرفت.


خادمیاران مشاوره و روان شناسی در کشور فعال می شوند
مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی اعلام کرد: خادمیاران علمی حوزه مشاوره و روان شناسی در همه استان‌های کشور فعال خواهند شد و افرادی متخصص از دانشگاه‌های کشور بر فعالیت آن‌ها نظارت خواهند داشت. به گزارش آستان نیوز، «سید محسن اصغری نکاح» گفت: خادمیاری علمی و مشاوره فرصتی جدید برای افراد علاقه‌مند به خادمی در آستان قدس رضوی است. وی هدف از ایجاد خادمیاران در حوزه مشاوره را ایجاد فضایی برای ارائه خدمات تخصصی به زائران، مجاوران و مناطق محروم دانست و گفت: پژوهشگران و کسانی که دارای حداقل کارشناسی روان شناسی، مشاوره و مدارج بالاتر باشند، می‌توانند در سامانه خادمیاری ثبت‌نام کنند. اصغری نکاح افزود: پژوهشگران رزومه فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را برای مرکز جامع مشاوره ارسال می‌کنند و ما متناسب با توانایی‌های‌شان، مأموریت‌های کاری برای آن‌ها در نظر می‌گیریم. خادمیاران شش ساعت در هفته را به‌صورت افتخاری و به نام امام رضا(ع) به مردم خدمات ارائه می‌کنند.
وی رویکرد خادمیاری را موجب گسترش حوزه خدمت‌رسانی دانست و گفت: به ‌واسطه خدمت مشاوره خادمیاران، زائرانی که برای تصمیم‌گیری یا راهگشایی به حرم رضوی مراجعه می‌کنند، می‌توانند از ظرفیت مشاوران بهره‌مند‌ ‌شوند.
مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی با اشاره به این که هم ‌اکنون دفاتر مشاوره‌ برای زائران در حرم رضوی، برای مجاوران در شهر مشهد و همچنین مراکز مشاوره فوریت‌های تلفنی ملی و مرکز مشاوره محرومان راه‌اندازی شده است، گفت: مراکز مشاوره استانی نیز با حضور خادمیاران در حال تأسیس و توسعه است و افرادی متخصص از دانشگاه‌های کشور بر فعالیت آن‌ها نظارت خواهند داشت.
وی افزود: مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی به تازگی راه‌اندازی شده است و ذیل این مرکز، فعالیت‌های پژوهشی حوزه روان شناسی راهبری، نظارت و اجرا می‌شود.