چهره ها و خبرها

مدیر جهاد کشاورزی باخرز خبر داد:
خشکیدن۷۷ قنات
در شهرستان باخرز

نشتیفانی-مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت:در پی خشکسالی های اخیر، از مجموع ۲۱۵ رشته قنات در شهرستان باخرز، تعداد ۷۷ قنات خشکیده است.دوست خواه احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باخرز در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان باخرز که صبح امروز در فرمانداری برگزار شد گفت:در پی خشکسالی های اخیر، از مجموع ۲۱۵ رشته قنات در شهرستان باخرز، تعداد ۷۷ قنات خشکیده است که بر همین اساس مرمت و احیای قنوات در اولویت برنامه های جهاد کشاورزی قرار دارد و در سال ۹۶ تعداد ۱۰ رشته قنات مرمت و احیا شده است.وی افزود:چاه‌های غیر مجاز و خشکسالی‌های پی در پی، عامل اصلی خشکیدن و کاهش سطح آب قنوات شده است.

رئیس  آب و فاضلاب ششتمد خبرداد:
پیشرفت 75درصدی پروژه انتقال آب به ششتمد

 کلاته-رئیس اداره آب و فاضلاب ششتمد گفت: طرح آبرسانی به ششتمد با طول 30 کیلومتر درحال اجراست که تا کنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. حسین باقرآبادی  در گفت وگو با خراسان رضوی با بیان این که طرح آبرسانی ششتمد از روستای دارین با طول 30 کیلومتر درحال اجراست، اظهارکرد: هم اینک این پروژه 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون 25 کیلومتر مسیر انجام شده است. وی افزود: برای این طرح 100 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد که تاکنون 85 میلیارد ریال هزینه شده است.وی  بیان کرد: همچنین تاکنون عملیات ساخت دو مخزن 300 مترمکعبی، حصارکشی، احداث اتاقک و خط انتقال به طول 25 کیلومتر انجام شده است.

رئیس دانشگاه فناوری های نوین سبزوار خبرداد:
پرداخت نشدن معوقات استادان  دانشگاه فناوری های نوین سبزوار

 رئیس دانشگاه فناوری های نوین سبزوار میزان معوقات حق التدریس استادان این دانشگاه را حدود 400 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: معوقات بیش از 300 نفر از استادان حق التدریس این دانشگاه از سال 92 تاکنون پرداخت نشده و امیدواریم تا پایان امسال بخشی از این معوقات پرداخت شود. به گزارش خراسان رضوی، ابوالقاسم امیراحمدی  در نشستی خبری با اصحاب رسانه شهرستان سبزوار با بیان این که هم اکنون 630 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، اظهارکرد: رشد دانشجویان بیشتر دانشگاه های کشور روبه کاهش بوده ولی امسال تعداد دانشجویان دانشگاه فناوری های نوین سبزوار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.