هفته نهم لیگ برتر فوتبال امروز در ورزشگاه امام رضا(ع)

پدیده- فولاد؛ جنگ تاکتیکی تمام عیار

چشم مدعیان جام حذفی به مشهد دوخته شده است
نویسنده : بهروز

عکس:دهقانیدیدارهای هفته نهم لیگ برتر فوتبال کشور از تک  دیدار  امروز تیم های" پدیده" و "فولاد خوزستان‏" ، در ساعت ۱۵ در ورزشگاه "امام رضا (ع)‏ مشهد" آغاز و علاوه بر آن،قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور نیز در همین ورزشگاه و در حضور تماشاگران انجام می شود تا برای چند ساعت همه نگاه ها به مرکز استان دوخته شود.به گزارش خبرنگار ما، طبق اعلام قبلی فدراسیون بازی امروز را در مشهد، رضا مهدوی و کمک هایش: امیررضا آشور ماهانی، محمد هاشمی نسب و امیر عرب براقی، قضاوت خواهند کرد و همچنین رسول فروغی نیز به عنوان ناظر داوری این دیدار انتخاب شده‌است.گزارش امروز ما نگاهی تحلیلی به این بازی و آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به این مسابقه است...
«پدیده- فولاد» برداشت دوم!
مسابقه امروز تیم های فوتبال"پدیده خراسان با فولاد خوزستان"را می توان "برداشت دوم" ازبازی تکراری همین دو تیم در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی دانست که به فاصله حدود دو هفته بازهم در مشهد،اما  این بار در چارچوب لیگ برتر،تکرار می شود.در بازی قبلی این دو تیم،هم تیم میزبان و هم مهمان،بازی هجومی،روان و زیبایی را به نمایش گذاشتند که شاگردان"یحیی گل محمدی"در شرایطی که دو بار از مهمانشان عقب افتادند؛با بازی دلاورانه و روبه جلو، مسابقه  را به تساوی کشاندند و در نهایت نیز در وقت های اضافه بازی، توانستند با  گلزنی تعویض طلایی تیم خراسانی(محمدمهدی مهدیخانی) شاگردان"ایلی استن"سرمربی رومانیایی را از چرخه جام حذفی ،بیرون کنند.اما این بار دقیقا به همین دلیل،هر دو سرمربی از یکدیگر شناخت کافی دارند و به همین دلیل،پیش بینی یک"جنگ تاکتیکی تمام عیار" برای بازی دوم این تیم با توجه به همین هم آوردی قبلی،می تواند منطقی باشد.در یک سوی میدان،تیم خراسانی است که  تا پایان هفته هشتم لیگ برتر با ۱۷ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و با توجه به نزدیک شدن تدریجی رقبایش در جدول،به دنبال کسب هر سه امتیاز این مسابقه خانگی است تا حاشیه امن خود را که به کمترین میزان(یک امتیاز)رسیده،همچنان حفظ کند. در سوی دیگر نیز"فولاد خوزستان"زخم خورده از حذفش به وسیله پدیده در جام حذفی،با انگیزه های کافی برای انتقام و  شکست صدرنشین به مشهد سفر کرده است .در این میان،ادامه آشفتگی ها و کمبودهای مالی میزبان و مصدومیت بسیاری از چهره های شاخص مهمان،به عنوان اسلحه ای در دستان دو سرمربی برای دوئل دوباره قرار دارد که باید ببینیم در پایان 90دقیقه،کدام یک بر دیگری غلبه خواهند کرد؟
محرومان2تیم و آخرین گفته های سرمربیان
تیم های فولاد و پدیده هر دو برای بازی امروز، محرومانی دارند.در تیم فولاد خوزستان،"حسن بیت سعید"و "سیلوا تارتا" (یکی از سه برزیلی خوزستانی ها که در بازی قبل مقابل پدیده به میدان رفتند)به دلیل سه اخطاره شدن،قادر به حضور در این میدان نخواهند بود."ساکت الهامی"  دستیار گل محمدی نیز که در بازی قبلی لیگ برتر،اززمین اخراج شده بود؛امروز نمی تواند روی نیمکت بنشیند.اما اگر به مهم ترین اظهارات دو سرمربی رجوع کنید باید شاهد ادامه گلایه های سرمربی"پدیده"باشیم."گل محمدی"در آستانه بازی امروز گفت: متاسفانه دغدغه مالی ما  هنوز حل نشده است، امیدوارم  بازیکنان حداقل برای  بازی مجدد مقابل"فولاد" آن را فراموش و یک بازی خوب دیگر را فقط برای مردم این استان و مشهد برگزار کنند. وی افزود: دوهفته قبل با فولاد در مشهد بازی کردیم و شناخت خوبی از حریف داریم. این را هم می دانیم که فولاد در این مدت ، روی نقاط قوت و ضعفش کار کرده است. سه امتیاز این دیدار برایمان بسیار  مهم است تا جایگاهمان را در صدر،تثبیت کنیم و امیدوارم بازی خوبی هم انجام دهیم. خوشبختانه تمرینات خوبی داشتیم، اما دغدغه مالی هنوز ادامه دارد. سرمربی تیم فولاد خوزستان نیز در سخنان جالبی گفت:بازی دوممان با پدیده (امروز)سالروز تولدم است و به بازیکنانم گفته ام بهترین هدیه برای من، سه امتیاز بازی است. "ایلی اِستن" همچنین افزود: خوشحالم که دوباره در مشهد هستیم و مقابل پدیده باید به میدان برویم. دو هفته پیش در مشهد ، ۱۲۰ دقیقه بازی پرهیجان را شاهد بودیم و گل‌های زیادی رد و بدل شد و امیدوارم دوباره، بازی زیبایی ببینیم. خوشحالم که بعد از دو ماه بالاخره دفاع چپ کلاسیکمان ( پیمان شیرزادی) را در اختیار داریم.مصدومیت "سروش رفیعی" هم  برطرف شده است و این تصمیم ماست که بازی بکند یا نه. ولی به جز دو محروم، ایوب والی و صابر حردانی هم مصدوم هستند. در بازی قبلی،دست به ریسک زدیم و برای برد ،حمله کردیم اما ضد حمله خوردیم. اکنون برای بازی دوباره،اجازه دهید صحبتی در خصوص تاکتیک تیمم نکنم.
بختک«کسر امتیاز» دوباره درغفلت مسئولان
در میان سخنان سرمربی پدیده،البته به جز گلایه های تکراری و البته  به حق ، نکات بسیار ترسناک و بدی نیز شنیده شد.از جمله گل محمدی درباره بدهی پدیده به "ایگور پراهیچ" گفت: گویا با پرداخت  ۲۰ هزار دلار، مشکل فعلا حل می‌شود؛ البته تاکنون هیچ منبعی برای پرداخت پیدا نشده و فکر می‌کنم اتفاقاتی رخ دهد! مسئولان شهر و استان باید به فکر باشند. هرچه در توان داشتیم ، پیاده کرده‌ایم و با غیرت و شرف، چیزی برای مردم کم نگذاشته‌ایم و الان، نوبت آن هاست. نمی‌دانم خودشان را به خواب زده‌اند یا موضوع دیگری در میان است؛ اما در شرایطی هستیم که نیاز به حمایت جدی مسئولان داریم و اگر کمک نشود؛ شش امتیاز کسرخواهد شد و دیگر نمی‌شود تیم را جمع کنیم و انگیزه‌ای وجود نخواهد داشت.نگران تیم خراسانی هستم. تمام مشکلات یک سال تیم کلا با هفت تا هشت میلیارد حل می‌شود، واقعا برای کلان شهری مثل مشهد پول زیادی است؟ تیمی "یتیم "هستیم و شرکت پدیده که باید برای ما مثل پدر باشد،حامی ما نیست و بی پناه مانده ایم.ما در نهایت، شکایت می‌کنیم و دیر یا زود، به پولمان می‌رسیم؛ اما مردم مشهد و خراسان رضوی چه گناهی کرده‌اند؟ حیف این همه نشاط و  احساسات پاک مردمی نیست؟ روز گذشته همچنین "شاه منصوری"( مدیر امور حقوقی باشگاه پدیده)در توضیحاتی به ایسنا گفت: فدراسیون ،نامه‌ای مبنی بر پرداخت ۱۴۴ هزار دلار از بدهی‌ باشگاه پدیده  از محل درآمد این باشگاه و با حضور «خانزاده» در جام جهانی فرستاد و بخش اعظمی از این بدهی به این طریق پرداخت شده،با وجود این، چون از نظر حقوقی، هنوز پولی رد و بدل نشده، این مفهوم برداشت می‌شود که توافقی میان پدیده و پراهیچ صورت نگرفته و صرفا با یک نامه، الزامی ایجاد نمی‌شود و فیفا هم تنها بدهی کلی را می‌بیند که حدود سه سال هم از زمان آن گذشته است. بنابراین، فقط با پرداخت حدود ۲۰ هزار دلار، این ذهنیت شکل می‌گیرد که توافق میان پدیده و ایگور حاصل شده‌ و طرف مقابل نیز پذیرفته که بقیه طلبش را از فیفا بگیرد. مدیران شهری و استانی اگر قصد کمک دارند، الان وقتش است.باید بپذیریم که با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی شود و خطر کسر امتیاز، پدیده را به شدت تهدید می‌کند.همچنین درباره وخامت اوضاع مالی پدیده همین بس که زمزمه های شومی برای انحلال تیم های پایه این باشگاه و بی سامان ماندن هزاران ورزشکار نوجوان و جوان خراسانی به گوش می رسد.