اخبار

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:
۳۰درصد مدارس استان استحکام بنا و مقاومت ندارد

حقدادی / خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای آموزش و پرورش تربت جام گفت : در استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و۲۵۰هزار دانش آموزداریم و آموزش و پرورش با کمبود کلاس و نیروی انسانی مواجه است .‌این در حالی است که بیش از ۳۰درصد مدارس استحکام بنا و مقاومت لازم را ندارد و میانگین سرانه دانش آموز در فضای فیزیکی دراستان خراسان  ۴/۲مترمربع و میانگین جهانی هشت مترمربع است.


جوابیه آب وفاضلاب روستایی  به گزارش روستای چشمه گل
شرکت آب وفاضلاب روستایی استان باانتشار جوابیه ای درخصوص مشکل کم آبی روستای چشمه گل توضیحاتی ارائه کرد .در این جوابیه آمده است: در خصوص مطلب منتشر شده در تاریخ 97.7.23  روزنامه  خراسان رضوی با عنوان «چشمه گل، کم آب و بی گاز» به استحضار می رساند، روستای چشمه گل بر اساس سرشماری سال 95 دارای 413 خانوار و 1561نفر جمعیت است که با توجه به نبود منابع آبی مناسب با توافق اهالی آن منطقه موقتا از محل قنات کشاورزی روستا تأمین آب می شود. این شرکت  یک حلقه چاه عمیق در پایین دست روستا حفاری کرد که دارای آب دهی مناسبی است که متأسفانه به علت مشکلات اعتباری سال های اخیر، موفق به تجهیز این چاه نشده است.درادامه جوابیه آمده است:  تجهیز چاه مذکور جزو تعهدات سال جاری است که ان شاءا... در صورت تخصیص اعتبارات لازم، عملیات آب رسانی به روستای چشمه گل انجام خواهد شد.
خراسان رضوی : درگزارش تصریح شده است که آب شرب روستا از قنات تامین می شود وبه دلیل کم آبی قنات ،روستاییان دچار مشکل شده اند وازسوی دیگر شرکت آب وفاضلاب روستایی استان توضیح داده است که یک حلقه چاه عمیق در پایین دست روستا حفاری کرده است وحفاری چاهی که تجهیز نشده و آبی از آن برداشت نمی شود سودی به حال روستاییان ندارد .