از میان خبرها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خبرداد:
کاهش بیش از 50 درصدی حوادث منجر به فوت در محیط کار

کلاته/ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ازکاهش بیش از 50 درصدی حوادث منجر به فوت درمحیط کار طی شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: طی این مدت حدود 300 حادثه ناشی از کار رخ داده است. محمد سنجری در گفت وگو با خراسان رضوی با بیان این که یکی از رسالت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع پیشگیری و صیانت از نیروی کار است، اظهارکرد: در حوزه صیانت از نیروی کار وظیفه اصلی ما موضوع حفاظت از نیروی انسانی در مقابل حوادث و بیماری های ناشی از کار است.


سرمایه گذاری صنعتی در گناباد 283 درصد افزایش یافت
صفری/ رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت گناباد گفت : در مدت شش ماه 23 جواز تاسیس و طرح توسعه صنعتی با سرمایه گذاری دو هزار و 111 میلیارد ریال و اشتغال زایی برای 500 نفر در گناباد صادر شد. هادی ایزدی افزود : پنج پروانه بهره برداری هم با سرمایه 98 میلیارد ریال و اشتغال زایی برای 28 نفر در زمینه صنایع سلولزی و کانی غیر فلزی طی این مدت در این شهرستان صادر شد.


آغاز صدور پلاک موقت خودروهای ورودی از کشورهای همسایه در سرخس
محمودی/معاون فنی مهندسی پلیس راهور خراسان رضوی از افتتاح واحد پلاک گذاری موقت خودروهای وارداتی از کشورهای همسایه در شهر مرزی سرخس خبر داد. به گزارش خراسان رضوی سرهنگ خاکسار در حاشیه مراسم رونمایی از نصب پلاک روی خودروهای وارداتی گفت:با مکاتبات وتعاملات انجام شده سومین واحد پلاک گذاری خودروهای ورودی از کشورهای همسایه در استان در این شهر مرزی افتتاح شد تا ازاین به  بعد بازرگانان ،توریست ها ودیگر اقشاری که قصد دارند با خودروی شخصی وارد کشور شوند از این پایانه مرزی واردشوند و مشکلی نداشته باشند. وی با بیان این که در استان ،قوچان وهم اکنون سرخس این فعالیت را انجام می دهند افزود:انجام نصب پلاک گذر موقت روی خودروهای وارداتی به مدت سه ماه است که طی این مدت با توجه به ثبت سامانه پلاک ، این گونه خودروها مورد رصد پلیس راهور قرار می گیرد وقبل از آن که خودرو از کشور خارج شود با انجام معاینات فنی وتشریفات لازم مجوز عبور از کشور داده می شود. معاون فنی مهندسی پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به شرایط ارائه پلاک موقت تصریح کرد:اشخاصی که با خودروی شخصی وارد خاک جمهوری اسلامی می شوند باید خودرو به نام شان ثبت و با داشتن برگه الکترونیکی گمرک ورودی همراه با تایید نامه و فیش های پرداختی پلاک را گرفته و تا سه ماه می توانند در کشور تردد کنند.