خبر

گلایه ها از مالکیت اراضی رودخانه چهل بازه

مدیر عامل آب منطقه ای استان:اراضی بستر رودخانه چهل بازه متعلق به آب منطقه ای است

ترابی/  روز گذشته تعدادی از اعضای شرکت تعاونی "چهل بازه فلات توس" در خصوص بخشی از اراضی حاشیه رودخانه چهل بازه در بولوار امام علی(ع) مشهد که ادعای مالکیت آن را دارند در مقابل شرکت آب منطقه ای استان تجمع کردند و خواستار حل این موضوع شدند.
در این زمینه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان به خبرنگار ما گفت:بستر حریم رودخانه ها بر اساس قانون متعلق به حاکمیت است که برای بستر رودخانه چهل بازه در بولوار امام علی(ع) بر اساس روال قانونی سندی صادر شده است. اگر شخصی یا افرادی در این زمینه معترض هستند، می توانند از طریق قانون پیگیر اموال خود باشند.مهندس علایی درباره افرادی که معترض بودند، افزود: در گذشته فردی برای  اراضی بستر رودخانه چهل بازه سندی صادر کرد که در دادگاه سند این فرد باطل اعلام شد.حالا این فرد این اراضی را به برخی از افراد واگذار کرده است و آن ها مدعی مالکیت اراضی هستند.تاکنون دوبار شکایت شده که هر دو بار دادگاه حکم را به نفع آب منطقه ای استان که نماینده حاکمیت است،صادر کرده.وی خاطر نشان کرد:الان  هم افرادی که مدعی مالکیت این اراضی هستند ،دوباره می توانند از طریق دادگاه پیگیری کنند.
وی تصریح کرد:فقط الان منتظر هستیم که مامور اداره ثبت بیایید و حد و حدود این اراضی را مشخص کند. آن مقدار اراضی که در بستر رودخانه است، متعلق به آب منطقه ای است و بقیه اراضی اصلا به ما مربوط نمی شود.