اخبار

معاون فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران:
12هزار نفر، عضو شبکه فرهنگ‌یاران سپاه شدند

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در تشریح کیفیت سامان دهی ظرفیت‌های فرهنگی سپاه با عنوان «شبکه فرهنگ یاران»، گفت: با اقدامات اولیه در هفت عرصه سخنرانی، نویسندگی، شاعری، مداحی، روایتگری، قرآنی و هنری، افراد توانمند فرهنگی را در مجموعه سپاه شناسایی کردیم، این عرصه‌ها ظرفیت‌های خوب ما برای تربیت، تعالی و انتقال فرهنگ هستند. به گزارش فارس، سردار «حسین محبی» بیان کرد: هم اکنون حدود 12 هزار نفر در این زمینه شناسایی شده اند و برایشان گواهی صادر شده است. وی با تاکید بر این که امروز دنیا با نظام جمهوری اسلامی، اسلام و انقلاب در ستیز است، ادامه داد: مهم‌ترین عرصه این ستیزه‌جویی فرهنگ است، در ظاهر می‌بینیم که دشمن جنگ اقتصادی را علیه ما آغاز کرده، اما آن چه در این مدت عرصه را بر جامعه تنگ کرده، عرصه فرهنگیِ اقتصاد است؛ تمام اتفاقات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی، در عرصه فرهنگ رخ می‌دهد، ما امروز باید در عرصه فرهنگی دشمن را زمینگیر کنیم.
 

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی:
روزانه 3 میلیارد برای بیمه شدگان استان هزینه می شود

نادینلویی/ مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی با بیان این که بیمه شدگان بیمه سلامت استان روزانه بیش از 55 هزار بار به مراکز درمانی مراجعه می کنند، افزود: روزانه بیش از سه میلیارد تومان برای بیمه شدگان بیمه سلامت استان هزینه می شود. به گزارش «خراسان رضوی»، دکتر علیرضا رمزی روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته سلامت برگزار شده بود، به ارائه گزارشی از اقدامات بیمه سلامت استان پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 16 هزار میلیارد تومان برای بیمه شدگان سلامت استان هزینه شد. وی  تصریح کرد: بیش از سه میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که با این تعداد رتبه اول را به لحاظ پوشش بیمه ای در کشور داریم. ضمن این که 84 درصد افراد تحت پوشش این بیمه به صورت رایگان دفترچه خدمات درمانی بیمه سلامت دریافت کرده اند، همچنین بیش از 60 درصد بیمه شدگان سلامت در مشهد مربوط به حاشیه شهر هستند. وی با بیان این که سال گذشته بیش از 195 میلیون بار مراجعه از سوی بیمه شدگان بیمه سلامت به مراکز درمانی کشور صورت گرفته است، تصریح کرد : از این تعداد 20 میلیون بار مراجعه فقط در خراسان رضوی اتفاق افتاده است. وی در ادامه به موضوع حذف دفترچه های کاغذی بیمه سلامت در استان اشاره کرد و گفت: زیر ساخت های حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت در استان فراهم شده و در شهرهای گناباد و نیشابور در حال انجام است و تا پایان سال همه دفترچه های کاغذی حذف می شود.
وی تاکید کرد: با حذف دفترچه های بیمه سلامت بیش از 10 درصد هزینه های این بیمه کاهش پیدا می کند.رمزی در ادامه به میزان بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی، بیمارستان ها و داروخانه ها اشاره کرد و گفت: بیش از 472 میلیارد تومان بدهی بیمه سلامت به این مراکز است که امسال پرداختی ها به روز رسانی شده و به تدریج پرداخت می شود. مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی همچنین در پاسخ به این سوال که افرادی که در بیمارستان بستری می شوند و فاقد بیمه درمانی هستند برای بیمه آن ها اقدام می شود یا خیر؟ اظهار کرد: افراد قبل از این که بیمار یا در بیمارستان بستری شوند باید برای بیمه خود اقدام کنند چرا که در زمان بستری شدن بیماران امکان پرداخت هزینه های آن ها از بیمه فراهم نیست. وی تصریح کرد: طبق قانون افرادی که در سوانح رانندگی دچار حوادث می شوند و فاقد بیمه در زمان بستری هستند، بیمه می شوند و هزینه های بیمارستان از طریق بیمه سلامت پرداخت و اعتبار آن نیز از طریق بیمه شخص ثالث تامین می شود .