مدیرعامل قطارشهری مشهد خبرداد:

موافقت وزارت کشور باانتشار اوراق مشارکت 700میلیاردی برای خط 3

نویسنده : محمد حسام مسلمی

موافقت وزارت کشور با انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط سه قطار شهری مشهد خبری بود که روز گذشته مدیرعامل قطار شهری مشهد در مراسم آغاز عملیات حفاری مسیر سه کیلومتری خط 3 قطار شهری مشهد از ایستگاه باب الجواد(ع) به سمت پایانه مسافربری امام رضا (ع) بیان کرد.
 به گزارش «خراسان رضوی»، کیانوش کیامرز روز گذشته در حاشیه مراسم آغاز عملیات حفاری خط سه قطار شهری از ایستگاه باب الجواد (ع) به سمت ایستگاه های دانش،  میدان بسیج، 15 خرداد و در نهایت پایانه مسافربری امام رضا (ع) با بیان این که تاکنون بیش از 200 میلیارد تومان برای خط سه قطار شهری هزینه شده است، اظهار کرد: وزارت کشور برای انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط سه موافقت کرده است و امیدواریم که این موضوع در سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی نیز مورد موافقت قرار بگیرد.وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از 300 میلیارد تومان منابع مالی امسال و سال آینده برای خط سه قطار شهری مشهد در اختیار داریم، البته با توجه به هزینه ها در وضعیت موجود برای تکمیل عملیات حفاری تونل های این خط به بیش از یک هزار و 100 میلیارد تومان نیاز است که قراردادهای آن با پیمانکار امضا شده است.
دستگاه حفار خط 3 خرداد 98 به ترمینال می‌رسد​
وی در ادامه به زمان بندی حفاری های خط سه قطارشهری مشهد اشاره کرد و یادآور شد: دستگاه حفاری چهار ماه دیگر به دو ایستگاه دانش و بسیج خواهد رسید و پیش بینی می کنیم با روندی که طی می شود، عملیات حفاری تونل خط سه تا پایانه امام رضا (ع) تا  پایان خرداد ماه سال آینده به اتمام برسد. وی افزود: دستگاه تی بی ام که وارد ایستگاه باب الجواد (ع) شده بود، با پیچیدگی های بسیاری همراه بود، اقداماتی که برای برش شمع ها بود، کار را پیچیده می کرد و می بایست از زیر خط یک عبور می کردیم و این عملیات توانمندی و رکوردی قابل ثبت در کشور بود.مدیر عامل قطار شهری مشهد با بیان این که حفاری در خیابان امام رضا (ع) با حساسیت ویژه ای انجام می شود افزود: در اطراف این خیابان برج های بلندی قرار دارد و این عملیات با حساسیت ویژه ای ادامه پیدا می کند.
چالش خرید و ترخیص کالاهای خط 2 قطار شهری از گمرک
کیامرز در ادامه به موضوع ترخیص کالاهای خط 2 قطار شهری مشهد نیز اشاره کرد و افزود: برای خرید کالاهای خط 2 قطار شهری مشهد با چالش هایی روبه رو هستیم، برخی از کالا ها در گمرک است و اقدامات ثبت سفارش برای ترخیص آن در حال انجام است که امیدواریم به زودی این کار صورت گیرد.
خودکفایی در ساخت تجهیزات دستگاه حفاری "تی بی ام"
کیامرز تصریح کرد: با همتی که نیروهای قرارگاه خاتم الانبیا (ص) داشتند، در بخش حفر تونل قطار شهری خودکفا شده ایم، دستگاه حفاری تی بی ام که قبلا برخی از تجهیزات آن از خارج وارد می شد اکنون با توانمندی متخصصان کشورمان قطعات این دستگاه در داخل کشور ساخته می شود و مشکلی برای این دستگاه وجود ندارد.
وی با بیان این که بسیاری از پروژه های عمرانی در کشورمان به دلیل شرایط سخت متوقف شده است، اظهار کرد: امروز با تلاش پیمانکاران، شهردار مشهد و دولت پروژه قطار شهری مشهد متوقف نشده است، هرچند که با برخی مشکلات مواجه هستیم.
کیامرز همچنین درباره تکمیل خط 2 قطارشهری مشهد گفت: برنامه ما تکمیل خط دو قطارشهری مشهد تا پایان سال است البته با مشکلاتی مواجه هستیم که ممکن است کار را به تاخیر بیندازد اما قطعاً این خط تکمیل خواهد شد.