امروز ،«ذوب آهن- پدیده» در  اصفهان؛ بازی لیگ، این بار در جام حذفی تکرار می شود

تدابیر‌«متخصص حذفی»برای حذف زخم خوردگان در نصف جهان

نویسنده : بهروز

مرحله "یک شانزدهم"نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال ایران از امروز(پنج شنبه) برگزار می شود تا با ورود تیم های لیگ برتری، تنور این رقابت ها  داغ تر از گذشته دنبال شود.
با حذف دو نماینده دیگر استان در مراحل قبلی،که یکی با شکست در خانه مقابل "مقاومت تهران"(تیم استقلال باغشن نیشابور)و دیگری با انصراف(تیم مشکی پوشان)از گردونه رقابت‌ها خارج شدند؛خراسان رضوی از این پس، تنها همین یک نماینده را در این رقابت ها خواهد داشت(پدیده خراسان) که اتفاقا با قرعه بسیار سختی نیز در گام نخست روبه روست.
به گزارش خبرنگار ما، شاگردان"یحیی گل محمدی"که هم اکنون صدرنشین لیگ برتر فوتبال کشور هستند در شرایطی امروز ازساعت 18:30 باید به مصاف شاگردان"امید نمازی"دوباره در ورزشگاه "فولادشهر"اصفهان بروند که 14روز قبل(پنج شنبه 8شهریور)در همین ورزشگاه، به مصاف تیم متمول نصف جهان رفتند و در شرایطی که بازی دو تیم تا دقیقه83با گل های دقایق55سعید صادقی برای پدیده و81هادی محمدی برای ذوب آهن مساوی پیش می رفت؛مهاجم نیشابوری تیم پدیده(یونس شاکری)با ضربه ای استثنایی، بازی را2بر یک به سود خراسانی ها تمام کرد تا تیم اصفهانی در خانه مغلوب شود. امروز دوباره همین دو تیم،این بار در رقابت داغ جام حذفی به مصاف یکدیگر می روند که گزارش امروز ما اختصاص به تحلیل این رویارویی دوباره دارد.
امیدها به "متخصص جام حذفی"!
اگر سرمربی تیم فوتبال"پدیده خراسان"را "متخصصی برای جام حذفی"لقب دهیم؛بی تردید گزافه گویی نکرده ایم و با نگاهی به کارنامه سرمربیگری"یحیی گل محمدی"این نکته اثبات می شود.
دو قهرمانی پیاپی در جام حذفی کشور در زمان سرمربیگری گل محمدی در همین تیم ذوب آهن(فصول9۴-9۳و9۵-9۴)نشان می دهد که سرمربی امروز پدیده، کارنامه ای بسیار قابل اعتنا در این نوع بازی های حذفی دارد و به خوبی با چم و خم این بازی ها که طی آن هر تیم در نهایت با پیروزی در فقط پنج مسابقه آینده،می تواند ضمن قهرمانی،سهمیه حضور در جام باشگاه های آسیا را به دست آورد، آشناست.امید اصلی دوستداران فوتبال استان نیز دقیقا به تجربه مثبت"گل محمدی"در جام های حذفی و همچنین روحیه بالاتر بازیکنان تیم خراسانی(به دلیل پیروزی دو هفته قبل در اصفهان)دوخته شده است. تیم پدیده که با ترکیب مناسبی از پرسینگ(بازی تحت فشار) دایمی در جریان مسابقه،حفظ  و انتقال توپ و حملات سریع و ادامه دار تاکنون پنج پیروزی مداوم در لیگ برتر به دست آورده،با بازیکنانی که سابقه بازی در تیم مقابل را دارند(مثل:محمدرضا خلعتبری و اکبر صادقی)و شناختی که خود گل محمدی از میزبان دارد(هم به سبب بازی اخیر و هم سال های مربیگری اش در ذوب آهن اصفهان)بخت خوبی برای تکرار برتری مقابل این تیم اصفهانی(که نخستین پیروزی تاریخ پدیده مقابل ذوب آهن بود) دارد.
ذکر یک نکته دیگر هم خالی از لطف نیست که باتوجه به بزرگ نمایی پنالتی گرفته نشده برای تیم اصفهانی،بازیکنان تیم  خراسانی باید آرامش خود را تا پایان بازی در وقت های قانونی یا اضافه و حتی پنالتی ها حفظ کنند و طبعا داوران مسابقه امروز(مهدی سیدعلی ، محمدرضا منصوری ، سجاد طوری و جواد رحیم‌زاده)نیز نقش تعیین کننده ای در قضاوت عادلانه بازی دارند.نکته دیگر این که تیم"پدیده خراسان"سال قبل درست در همین مرحله(یک شانزدهم)با شکست 2بر یک مقابل"تراکتورسازی تبریز"حذف شد و بازیکنان تیم پدیده نباید بگذارند این اتفاق که در زمان سرمربیگری"مهاجری"رخ داد، در زمان سرمربیگری "گل محمدی"هم مجدد  تکرار شود.
خبرهای جدید از پدیده
از باشگاه پدیده نیز خبر می‌رسد که متاسفانه  هنوز چراغ سبز روشنی از سوی شرکت مادر پدیده به تیم فوتبال این باشگاه نشان داده نشده اما مدیران فوتبالی پدیده همچون: وطنخواه و حتی قاضی حیدری و... در به در، دنبال پیدا کردن یک حامی مالی مشخص و بی‌حاشیه هستند تا بتوانند این تیم را روی ریل موفقیت نگاه دارند و در این خصوص حتی با یک نفر(وفایی)  نیز به توافقاتی رسیده‌اندتا با واریز دو میلیارد و300 میلیون تومان، بخشی از سهام این باشگاه (حدود 50 درصد) واگذار و در عوض مشکلات مالی آن یک بار برای همیشه برطرف شود.
قطعا گل‌محمدی و مدیران پدیده دلشان برای تیم بسیار خوبی که در این فصل ساخته‌اند؛ می‌سوزد و امید هواداران این باشگاه به مسئولان استانی است تا با کمک به حل مشکلات باشگاه، پس از سال‌ها شاهد حضور مداوم تیمشان بر بلندای قله فوتبال ایران باشند.
امیدهای انتقامی"امید"ذوب آهن!
اما حریف اصفهانی که زخم خورده  از شکست14 روز قبلش مقابل"پدیده"است؛با حربه رایگان کردن مسابقه برای هواداران اصفهانی و اعاده حیثیت، درصدد انتقام است و امروز با امید به تدابیر"امید نمازی"(سرمربی)خود را آماده بازی کرده است.
چند بازی تدارکاتی خوب و اتکا به مهره هایی چون:رشید مظاهری(دروازه بان ملی پوش)،قاسم حدادی فر(کاپیتان کهنه کار)، ماریون سیلوا فرناندز و ادی ارناندز(بازیکنان خارجی)،میلاد فخرالدینی،علی نژاد مهدی، وحید محمدزاده و...و استفاده از ظرفیت میزبانی، از جمله ابزارهای تیم ذوب آهن برای پیروزی در این بازی است.البته یادمان نرود نقطه ضعف های بزرگی چون "ذوب‌آهن تاکنون در هیچ بازی خانگی در لیگ،پیروز نبوده و حداقل 2 گل نیز خورده " واقعیتی غیرقابل انکار است.وجه مشترک در وضعیت دو تیم ، این است که تیم ذوب آهن نیز درست همانند پدیده، سال گذشته در همین مرحله(یک شانزدهم) حذف شد.با این تفاوت که اصفهانی ها،با شکست در ضربات پنالتی(4بر2) توسط یک حریف لیگ یکی(فجر سپاسی شیراز)از گردونه رقابت ها خارج شدند.