عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

سند 2030 تنها به نیازهای جنسی توجه کرده است

رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عمده نیازهای انسان بر اساس نیازهای جنسیتی است. اما در سند 2030 تنها نیازهای جنسی افراد مورد توجه قرار گرفته است. به گزارش خبرنگار آستان نیوز، دکتر «جمیله سادات علم‌الهدی» در سلسله نشست‌های فرهنگی-اجتماعی بانوان رهروی انقلاب اسلامی «بُرهان» که به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد، تصریح کرد: خداوند زن و مرد را با نگاه جنسیتی و زوجیت آفریده است اما بدان معنا نیست که مانند غرب تمام نیازهای جنسیتی را در نیازهای جنسی فروکاهیم. علم الهدی همچنین در این نشست به تبیین معنای اصیل و واقعی ولایت پرداخت و گفت: متأسفانه بسیاری از افراد ولایت را به معنای اعمال قدرت به نفع شخص برداشت می‌کنند،‌ در حالی‌که تعبیر و معنای اصلی ولایت مسئولیت‌پذیری و اعمال قدرت به نفع دین و تحقق آن است. دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: همان‌طور که امام عصر(عج) در نقش ولی خدا، به خاطر تعهد و مسئولیتی که به خدا دارند، مسئولیت راهبری و هدایت همه افراد را برعهده دارند، ولی فقیه هم باید جامعه را به سمتی که اسلام محقق می‌شود رهبری و هدایت کند. همچنین همسران مسئولیت هدایت یکدیگر را بر عهده دارند و والدین نیز مسئولیت هدایت یکدیگر را بر عهده دارند و حتی فرزندان نیز مسئولیت دارند که در برابر خطاها و جرایم والدین خود نقش منع کننده داشته باشند.
در اسلام هیچ چیز علیه زن و حقوق او نیست
 ولایت مقوله‌ای دو طرفه است و امکان ندارد مرد نسبت به زن ولایت داشته باشد ولی زن نسبت به مرد ولایت نداشته باشد. وی تصریح کرد: روابط ولایی برحسب شرایط محیطی و مختصات شخصی تغییر می‌کند، نظام ولایی بر تکمیل کنندگی و رفع خلأهای فردی تکیه دارد، از این رو در خانواده و رابطه ولایی زن و مرد نسبت به هم و رابطه ولایی والدین نسبت به فرزندان اثر تکمیلی دارد. وی با تأکید بر این مطلب که در اسلام هیچ چیز علیه زن و حقوق او نیست، بیان کرد: قرآن کریم به جای آن که به مرد و زن نگاه جنسیتی داشته باشد، نگاه زوجیتی دارد و این زوجیت نه تنها برای انسان بلکه برای همه است. وی با استناد به آیه شریفه «وَ مِن کُلِّ شَیْءٍ خَلَقْنَا زَوْجَیْنِ»، اظهار کرد: در این آیات زوجیت خاصِ انسان و تنها مربوط به روابط زناشویی نیست، بلکه به عنوان مکمل همدیگر بودن مطرح است. علم الهدی رابطه پدر و پسر، مادر و پسر و رابطه خواهر با خواهر را از جمله روابطی برشمرد که مبتنی بر زوجیت است.