با حضور مسئولان شهری و استانی انجام شد

افتتاح 6 پروژه فضای سبز در مناطق کم برخوردار مشهد

روز گذشته شش پروژه فضای سبز در مناطق کم برخوردار مشهد با حضور مسئولان شهری و استانی افتتاح شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، شهردار مشهد در این مراسم با تاکید بر این که ارتقای زندگی مردم درمناطق کم برخوردار، امنیت و توسعه را به دنبال خواهد داشت، گفت: مصمم هستیم کیفیت زندگی مردم را در مناطق کم برخوردار شهر مشهد ارتقا دهیم. قاسم تقی زاده با بیان این که این شش بوستان با نام مبارک سیدالشهدا(ع) افتتاح شد، افزود: با افتتاح این پارک‌ها در مجموع طی یک ماه گذشته 140 هزار متر مربع فضای سبز در مناطق کم برخوردار ایجاد شده است. وی با تاکید بر این که بانوان نیز باید از فضاهای سبز اختصاصی برخوردار باشند، گفت: از معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد می‌خواهیم در این محل، پارکی ویژه بانوان ایجاد شود.
همت مدیریت شهری مشهد برای آبادی مناطق کم برخوردار
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه مدیریت شهری و شورای شهر مشهد همت خود را در آبادانی شهر به ویژه مناطق کم برخوردار قرار داده‌اند که امیدواریم مشهد که تمدن‌ساز است، به عنوان الگوی مدیریت شهری و آبادانی و رفاه در دنیا معرفی شود.
 سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با بیان این که فضاهای سبز و بوستان‌ها در کنار شادابی و نشاط برای شهروندان در کاهش آلودگی هوا تاثیر گذار است، افزود: اقدامات خوبی در زمینه ایجاد کمربند سبز و فضاهای سبز شهری انجام شده است که امیدواریم سرعت بیشتری به خود بگیرد.عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین به کمبود منابع آبی اشاره کرد و گفت: مشکل تامین زمین را برای ایجاد فضای سبز به گونه‌ای می‌توان برطرف کرد اما برای تامین منابع آبی به منظور آبیاری فضاهای سبز باید چاره‌ای اندیشید و از فناوری‌های جدید استفاده کرد.
ارائه خدمات عمومی در فضای شهر، در شورای پنجم متوقف نشده است
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز که از دیگر سخنرانان این مراسم بود، با بیان این که پروژه‌ بزرگ قطارشهری و همچنین طرح‌های مختلف فضای سبز در شهر فعال است، گفت: این موضوع خود گویای فعالیتی به شمار می‌آید که توسط مدیریت شهری در حال انجام است. محمدرضا حیدری افزود: ارائه خدمات عمومی در فضای شهر، در شورای پنجم متوقف نشده است و با وجود محدودیت‌های شدید مالی و دشواری‌هایی که در مسیر تامین منابع اعتباری وجود دارد، تمامی کارها طبق روال انجام می‌شود.
برنامه‌ریزی برای احداث 50 بوستان  در مشهد تا پایان امسال
عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: در بودجه امسال شهرداری مشهد، ایجاد 50 بوستان به ویژه در مناطق کم برخوردار پیش‌بینی شده است. محمدحسین ودیعی افزود: همچنین در ردیف‌های دیگر بودجه شهرداری مشهد، توسعه فضاهای سبز، تفریحی و فرهنگی و ورزشی نیز مورد توجه قرار گرفته است و در کنار آن، از بودجه دولتی نیز برای کمک به بهسازی و بازسازی مناطق کم برخوردار و بافت‌های فرسوده استفاده خواهیم کرد.
افتتاح 5 بوستان جدید تا پایان سال
همچنین معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در این مراسم اظهار کرد: با توجه به دغدغه‌های شورای شهر و شهردار مشهد در راستای افزایش فضاهای سبز مناطق کم برخوردار، پنج بوستان دیگر از جمله بوستان نظام دوست و بوستان خطی دروی در محلات کم برخوردار منطقه سه شهرداری مشهد تا پایان سال افتتاح خواهد شد. خلیل ا... کاظمی افزود: با توجه به کمبود فضای سبز در مناطق کم برخوردار به ویژه منطقه سه، با حمایت‌های شورای شهر و تاکیدات شهردار مشهد، 10 درصد از اعتبارات امسال فضای سبز به همراه دو میلیارد و 800 میلیون تومان از اعتبارات دولتی به ایجاد فضای سبز در منطقه سه اختصاص داده شد.وی تصریح کرد: لذا با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده، شش پروژه فضای سبز شامل فاز چهارم بوستان بهار در پهنه غربی با 48 هزار متر مربع، پارک خطی باغو در انتهای یوسف‌زاده با هفت هزار و 700 متر مربع، بوستان آسمان در شهرک مهرگان با 12 هزار و 700 متر مربع، بوستان رسالت با پنج هزار و 200 متر مربع، بوستان سیس آباد با 12 هزار و 800 متر مربع و بوستان دروی با چهار هزار و 300 متر مربع وسعت و در مجموع با هزینه 10 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که نیم متر به سرانه فضای سبز منطقه سه اضافه کرد.