چهره‌ها و خبرها

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد
خدمت جهادی به 11 هزار نفر از ساکنان مناطق محروم استان

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با برگزاری سه اردوی جهادی با مشارکت دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان، بیش از یازده هزارنفر از ساکنان مناطق محروم زیر پوشش خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی قرار گرفتند. به گزارش وبدا، دکتر اسماعیل زاده با بیان این که اردوهای جهادی دانشگاه در مناطق حاشیه شهر مشهد(پنجتن)، بخش رضویه دهستان آبروان و روستاهای شهرستان سرخس برگزار شد، اظهار کرد:  یکی از مهم ترین ابتکارات در این اردوی دوروزه که برای اولین بار دراردوهای جهادی انجام شد، توزیع بن کارت های سلامت  ویژه  دریافت خدمات رایگان برای نیازمندان بود. این بن کارت ها در بخش های مختلف پزشکی، دندان پزشکی، مامایی و بینایی سنجی تهیه  شد.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش خراسان رضوی:
50 هزار نفر در مدارس شبانه روزی استان تحصیل می کنند

دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیش از 50 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی استان تحصیل می کنند. رضا صابری تولایی در گفت و گو با ایرنا افزود: خراسان رضوی با 411 مدرسه شبانه روزی رتبه اول کشور را در این زمینه دارد. وی اظهار کرد: این مدارس در سراسر مناطق و شهرستان های استان پراکنده اند و پوشش کامل توسط این مدارس با هدف تحقق عدالت آموزشی پیگیری و دنبال می شود. وی تصریح کرد: سطح کمی و کیفی خدمات آموزشی و تربیتی در مدارس شبانه روزی استان بسیار بالاست و نتایج خوب تحصیلی نشان از این موضوع دارد. تولایی افزود: در این مدارس خدمات خوابگاهی و رفاهی به دانش آموزان ارائه می شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان:
70 درصد بار آلودگی هوای مشهد مربوط به منابع متحرک است

معاون نظارت و پایش اداره‌کل محیط زیست خراسان رضوی اعلام کرد: 70 درصد بار آلودگی مربوط به منابع متحرک مانند هواپیما و وسایل نقلیه است. محمد عرفانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره درصد توزیع بنزین یورو چهار در مشهد اظهار کرد: طبق سنجش‌‌ها و نمونه‌برداری ما در فصول مختلف، بنزین یوروچهار دارای عدد استاندارد است. آزمایش‌هایی که شرکت پخش انجام داده است، نشان می‌دهد بنزین 100 درصد استاندارد است. وی تصریح کرد: با نزدیک‌شدن به فصل پاییز و مستعدبودن شهر مشهد از نظر وارونگی هوا و اینورژن  (وارونگی دما) احتمال بروز آلودگی بیشتر می‌شود. معاون محیط زیست استان درباره سنجش بنزین و گازوئیل درفصل تابستان تصریح کرد: ما سنجش‌هایی انجام دادیم و نمونه‌هایش را برای سازمان فرستادیم و منتظر جواب آن هستیم.