معاون استاندار در جلسه شورای آموزش و پرورش:

دستگاه های خدمت رسان نهایت همکاری را با مدارس داشته باشند

نویسنده : مسلمی

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: دستگاه های خدمات رسان در ابتدای سال تحصیلی نهایت همکاری را با مدارس داشته باشند و اگر احتمالا انشعابات برق،آب یا... مدارس قطع شده است، دستگاه های مربوط موظف شوند برای وصل مجدد آن اقدام کنند.  به گزارش «خراسان رضوی»، محمد رحیم نوروزیان شامگاه سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، به نقش آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته از اعتبارات استانداری 280 میلیون تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و خشونت در آموز‌ش‌وپرورش اختصاص یافت و در اعتبارات امسال نیز اگر آموزش‌وپرورش طرحی داشته باشد با آن موافقت و از آن حمایت می کنیم. وی همچنین به برنامه ریزی دشمن برای ایجاد اخلال در آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: در چند روز گذشته دشمنان فراخوان های بسیار زیادی برای ایجاد مشکل در اول مهر ماه داده اند، از طرفی با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و این که خانواده ها در حال تهیه لوازم تحریر و پوشاک برای فرزندان خود هستند، طوری برنامه ریزی شود که از فشار خانواده ها کاسته شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آموزش و پرورش خود را درگیر مسئله سخت و سنگینی به عنوان اسکان کرده که نه کار آموزش و پرورش است و نه امکانات آن ایجاب می کند. نوروزیان اظهار کرد: آموزش‌وپرورش استان می‌تواند با یک سوم مبلغ هزینه اسکان فرهنگیان در مدارس، با هتل‌ها قرارداد ببندد و این کار به عنوان طرح مطرح شود تا هم کرامت مردم حفظ و هم موجب رونق صنعت هتلداری شود. وی همچنین تاکید کرد: باید مراقبت بود تا به خانواده‌ها فشار اقتصادی زیادی وارد نشود و نیازمندی‌های مدارس و مشارکت والدین به شیوه‌های مناسب‌تری دنبال شود تا نتیجه مطلوب‌تری را به‌دنبال داشته باشد.
وی یادآور شد: در سال آینده انتخابات بسیار حساسی را پیش‌رو داریم و بخش عمده‌ای از فشارهای وارد شده به‌کشور برای تحت تاثیر قراردادن انتخابات مردم است، تا مشارکت مردم را به حداقل برسانند، بنابراین هر برنامه و فرصتی که بتواند مشارکت مردم را در امور خود افزایش دهد باید مورد توجه قرار گیرد.
همچنین در ادامه این جلسه قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، به حمایت استانداری برای جبران نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: هیچ یک از کلاس‌ها در خراسان رضوی تعطیل نمی‌شود و تمام دانش‌آموزان از ابتدای مهرماه در کلاس‌های درس با حضور معلم به‌تحصیل می‌پردازند. وی با اشاره به این که حدود 10 سال سهم 3 درصدی آموزش‌وپرورش از عوارض نوسازی شهرداری قطع شده بود اظهار کرد: با مساعدت شورای شهر و شهرداری، 15 شهریورماه مبلغ 500 میلیون تومان به‌حساب درآمدهای آموزش‌وپرورش واریز شد.