خبر

نماینده ولی فقیه در استان:
ما موظف به طلب اصلاح جامعه هستیم

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ما موظف به اصلاح جامعه نیستیم ما تنها موظف به طلب اصلاح جامعه هستیم و اگر ما موظف به اصلاح جامعه بودیم طبیعی است که هر عمل و حرکتی که می‌خواستیم انجام دهیم باید یقین کنیم که حتما به اصلاح منجر خواهد شد و اگر در یک حرکتی ما شک داشتیم که به اصلاح جامعه منجر می‌شود یا نمی‌شود، در انجام آن عمل و حرکت ما وظیفه‌مند نیستیم.
 به گزارش فارس، آیت‌ا... علم‌الهدی در گردهمایی فعالان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) گفت: ما موظف به طلب اصلاح هستیم و نه خود اصلاح، طلب اصلاح به معنای خود اصلاح نیست، طلب اصلاح اقدام برای اصلاح است گاهی این اقدام ممکن است موثر واقع شود و اصلاح هم محقق شود، گاهی از اوقات این طلب و این اقدام موثر واقع نمی‌شود.
 امام جمعه مشهد ضمن تاکید بر این که حوزه وظیفه ما اصلاح جامعه نیست و ما وظیفه طلب اصلاح جامعه را داریم، افزود: ما وظیفه داریم که هر حرکت مصلحانه را انجام دهیم، حال می‌خواهد به نتیجه برسد یا به نتیجه نرسد، ما مامور به نتیجه نیستیم ما موظف به اصل طلب اصلاح هستیم و باید خواهان اصلاح باشیم و به سوی آن حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: نکته دیگر در کلام مولا این است که تحقق اصلاح جامعه فقط در یک جهت امکان‌پذیر است و آن هم امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است. وی با بیان این که اصلاح در جامعه منهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر امکان‌پذیر نیست، افزود: اگر کسی مدعی اصلاح جامعه شد و منکرات شرعی را نهی نکرد، در ادعای اصلاح دروغ می‌گوید و قصد اصلاح ندارد.


هواشناسی خراسان رضوی پیش بینی کرد
احتمال بارش رگباری باران  در مناطقی از استان

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق ظرف 24 ساعت آینده در این استان پیش بینی شده است.
غلامرضا ضیاء شهابی در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره در این مدت، بارش باران بیشتر شمال غرب و نوار شمالی خراسان رضوی را فرا می گیرد.
 وی تصریح کرد: همچنین روند کاهش دمای هوا در استان آغاز شده است و تا روز دوشنبه هفته آینده (26 شهریور) ادامه دارد و میانگین دمای هوا طی این مدت تا 10 درجه کاهش می یابد.