دریچه اخبار

مدیر امور منابع آب شرکت آب منطقه ای:

500 حلقه چاه بدون مجوز در استان مسدود شد

مدیر امور منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 500 حلقه چاه بدون مجوز در مناطق مختلف این استان مسدود شده است.
غلامرضا ممدوحی روز گذشته در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این که تاکنون هفت هزار و 500 حلقه چاه بدون مجوز در این استان شناسایی‌شده است، افزود: عملیات انسداد دو هزار حلقه چاه بدون مجوز استان نیز برنامه ریزی شده است.  وی تعداد چاه‌های مجاز آب در استان خراسان رضوی را 16 هزار و 100 حلقه اعلام کرد و ادامه داد: این چاه‌ها در بخش‌های کشاورزی، شرب، صنعت، بهداشت و خدمات حفرشده‌اند.

 

دادستان زبرخان خبرداد

کشف 320 تن روغن احتکارشده درشهرک صنعتی خیام
مرشدلو / دادستان بخش زبرخان گفت: در زمینه سرکشی وبازدید سر زده از انبارهای واحدهای تولیدی، 320تن روغن کلزای احتکار شده در یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی خیام کشف شد. حسن همتی فرافزود : کشف این مقدار روغن کلزا از این واحد تولیدی در حالی صورت گرفت که تولید روغن کلزای این واحد صفر اعلام شده بود و پس از کشف آن توسط مرجع انتظامی دستور توزیع آن در چرخه عرضه به مصرف کننده صادر شد و پرونده این احتکار در دست رسیدگی قانونی است.
 

مدیر کل راه آهن شرق کشور خبرداد

پایان مطالعات طرح دو خطه کردن مسیر ریلی مشهد- بافق

مدیر کل راه آهن شرق کشور گفت: مطالعات طرح دوخطه کردن مسیر هزار کیلومتری مشهد _ بافق به پایان رسیده است. ماسوری در گفت و گو با  صدا و سیما افزود: اجرای این طرح،با بهره برداری از فاینانس روسیه یا اوراق مشارکت مردمی در دستور کار است.  اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح دو خطه کردن مسیر مشهد - بافق، هزار میلیارد تومان است که از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است. وی همچنین گفت: طرح قطار حومه ای تربت حیدریه به مشهد ارائه شده است که در صورت آزادسازی مسیر توسط شهرداری مشهد و تربت حیدریه ، فاصله زمانی به 40دقیقه کاهش خواهد یافت.