معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی:

خوراک دام به اندازه کافی ذخیره سازی، ثبت سفارش و خرید شده است

نشست هم اندیشی معاونان بهبود تولیدات دامی استان ها و صندوق بیمه کشاورزی کشور با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و کارشناسان بانک کشاورزی استان روز گذشته در مشهد برگزار شد. 
در این گردهمایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی اظهار کرد: به منظور بررسی آخرین مسائل مربوط به دام و طیور و برنامه ریزی برای آینده و ایجاد و اعمال راهکارهایی در حوزه اصلاح نژاد، صنعت طیور، صنعت گوشت قرمز و لبنیات، این نشست برگزار شده است. 
مرتضی رضایی افزود: تولیدات پروتئینی مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و لبنیات، غذاهای اصلی سر سفره مردم را تشکیل می دهد و حساسیت ها به تولید و قیمت آن زیاد است. 
وی ادامه داد: اصلی ترین خوراک دام و طیور مانند کنجاله سویا، ذرت و جو با ارز 4200تومانی تأمین اعتبار شده و خوراک دام به اندازه کافی و مناسب ذخیره سازی، ثبت سفارش و خرید خارجی شده است و از این نظر دغدغه و نگرانی وجود ندارد. 
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی، نوسانات اخیر را بیشتر تابع هیجانات بازار دانست و گفت: به اندازه کافی محصولات پروتئینی مانند شیر، گوشت مرغ و تخم مرغ تولید می شود و از این لحاظ هیچ گونه کمبودی نداریم. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این گردهمایی، امنیت سرمایه گذاری را یکی از شاخص ها برای تولید دانست و بیان کرد: این امنیت با حمایت دولت  و یارانه ها ایجاد نمی شود و باید در خود فعالیت، نهفته باشد و در همه دنیا مهم ترین پشتوانه سرمایه گذار بحث بیمه است و ما باید بیمه کشاورزی را به طور کامل و توسعه یافته در سراسر کشور داشته باشیم. 
مجتبی مزروعی افزود: براساس یک تفاهم نامه مقرر است که ما در خراسان رضوی، در یک برنامه پنج ساله سطح پوشش بیمه کشاورزی را به 100درصد برسانیم تا از محل فروش بیمه ها و اعتبارات کسب شده بتوانیم خدمات بیشتری به تولیدکنندگان داشته باشیم و درواقع با مشارکت و فعالیت بیشتر، امنیت تولید را تضمین کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به بحث تحریم ها، ما از قبل بخش خصوصی (تجار، بازرگانان، اتحادیه و تشکل ها) را حمایت و تجهیز کردیم که نهاده های موردنیاز تولید را تأمین و ذخیره سازی کنند و ما امروز به اندازه کافی ذخیره خوب و مطمئن داریم. 
وی همچنین از ذخیره دو هزار و 650تن مرغ منجمد خبر داد که به وفور در بازار در حال توزیع است. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش بینی برای آینده تولید، کار سختی است و در این شرایط باید آماده باشیم و از ظرفیت ها استفاده کنیم و ضریب بردباری را بالا ببریم.