کتابخانه  قلم؛ موقوفه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی

میرزاده - مدیرعامل کتابخانه عمومی قلم در نشست صمیمی با نمایندگان رسانه‌های گروهی استان، به بیان نکاتی درباره این مجموعه فرهنگی و هنری اشاره کرد. به گزارش خراسان رضوی دکتر «برادران» با اشاره به سابقه شکل گیری این مجموعه فرهنگی گفت: این مجموعه توسط یک خانواده متدین برای ایجاد یک فرهنگ سرا و انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی در آن وقف شده است.
 وی افزود: بخش کتابخانه عمومی این مؤسسه که از سه سال پیش ایجاد شده است، هم اکنون 2800 نفر عضو فعال دارد و روزانه حداقل 150 نفر در رده‌های سنی مختلف به تالارهای اختصاصی کتابخانه مراجعه می‌کنند. 
دکتر برادران خاطرنشان کرد: حدود 16 هزار جلد کتاب در این کتابخانه وجود دارد و علاوه بر این، با ارتباطی که با دیگر مراکز معتبر علمی و کتابخانه‌ها صورت گرفته است، اعضای کتابخانه می‌توانند از خدمات کتابخانه الکترونیکی این مرکز استفاده کنند. برادران ادامه داد: همچنین این مجموعه در ایام و مناسبت‌هایی مانند ماه رمضان، میزبان تعداد زیادی از مردمی است که برای استفاده از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مؤسسه، در آن حضور می‌یابند و علاوه بر این، آمفی تئاتر این مجموعه نیز میزبان برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله اجرا و تمرین تئاتر و. .. است. 
همچنین «اسحاقی» مسئول سازمان مردم نهاد «مرجع بهبود نگرش انسان» نیز گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، برنامه‌های «کتاب خوان» شامل نقد و بررسی کتاب در این مؤسسه برگزار می‌شود. 
شایان ذکر است که کتابخانه عمومی قلم، در خیابان آخوند خراسانی مشهد قرار دارد.