اخبار

برای هجدهمین سال متوالی
طولانی‌ترین پیاده روی اربعین از مشهد الرضا آغاز می‌شود
طولانی‌ترین پیاده روی اربعین حسینی، برای هجدهمین سال متوالی، جمعه این هفته از مشهد الرضا آغاز خواهد شد. به گزارش روابط عمومی مجتمع اسلامی حضرت بقیه ا... الاعظم (عج)، «محمد رجبی» مسئول کاروان پیاده روی انصار الحسین (ع) با اعلام این خبر افزود: مراسم بدرقه این کاروان، فردا 26 مرداد با حضور و سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی و با مشارکت اقشار مختلف مردم، هیئت‌های مذهبی مشهد، خانواده معظم شهدا و مسئولان استان برگزار خواهد شد. رجبی با بیان این که آغاز مراسم بدرقه این کاروان ساعت 6:30 صبح فردا خواهد بود افزود: اعضای این کاروان بعد از قرائت دعای پرفیض ندبه در محل مجتمع اسلامی حضرت بقیه ا... الاعظم واقع در شهرک شهید رجایی رو به روی حر 23، به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) حرکت می‌کنند و بعد از زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم پای پیاده به سمت کربلای معلی حرکت خواهند کرد.
تابستانه کتاب از 30 مرداد آغاز می‌شود
نهمین دوره طرح‌ حمایت از کتاب‌فروشی‌ها 
معاون فرهنگی اداره کل ارشاد خراسان رضوی  گفت: ٣٠ مرداد نهمین دوره طرح حمایت از کتاب فروشی‌ها با عنوان طرح تابستانه کتاب 97 آغاز می‌شود و ثبت نام کتاب فروشی‌های سراسر کشور  از یک شنبه ۲۱ مرداد آغاز شده است و تمامی کتاب فروشی‌ها می‌توانند تا شنبه ۲۷ مرداد با مراجعه به سایت ketab.ir برای ثبت نام در طرح تابستانه کتاب ۹۷ اقدام کنند. 
به گزارش مهر، «یوسف امینی» افزود: نهمین دوره طرح‌های حمایتی از کتاب فروشی‌ها با عنوان تابستانه کتاب۹۷ از سه‌شنبه ۳۰ مرداد در کتاب فروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور آغاز و در تهران به مدت هفت روز و در دیگر شهرها به مدت ۱۰ روز، کتاب‌های تالیفی با کمک هزینه خرید ۲۵ درصد و کتاب‌های ترجمه با کمک هزینه خرید ۱۵ درصد عرضه خواهد شد. 
وی تصریح کرد: در این طرح سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر 100 هزار تومان است و مدت زمان تسویه حساب طرح  با کتاب فروشی‌ها، حداقل شش ماه خواهد بود. امینی اضافه کرد: حداکثر یارانه اختصاصی به هر کتاب فروشی، میزان و درصد مشارکت کتاب فروشی‌ها در تخصیص یارانه بر اساس اعتبار کلی طرح تعیین و قبل از شروع طرح اعلام خواهد شد.
در هشتمین مرحله حمایت از کتاب فروشی ها (طرح  عیدانه کتاب)، خراسان رضوی با مشارکت ٩٧ کتاب فروشی در شاخص کتاب‌های فروخته شده با تعداد 79هزار و 651 نسخه کتاب رتبه اول کشور را به دست آورد.