«خراسان رضوی» به بهانه سفر اخیر وزیر ورزش بازخوانی کرد:

ورزشگاه تربت جام؛20 درصد پیشرفت در  11‌ سال!

نویسنده : رضا  اعلمی
عکس : اعلمی11 سال از مصوبات سفر رئیس جمهور وقت(دکتر احمدی نژاد) به خراسان رضوی می گذرد . در این سفر بود که  وعده احداث ورزشگاه 5 هزارنفری برای شهرستان تربت جام مصوب شد. هر چند تصویب این پروژه عمرانی به همراه سه پروژه ورزشی مشابه دیگر در شهرستان های  قوچان ، تربت حیدریه و سبزوار در سال 86 ، سبب خوشحالی ورزشکاران این منطقه محروم و مرزی شد؛ اما کمتر کسی گمان می کرد در شرایطی که پس از 11سال، پروژه های عمرانی  مشابه در سه شهرستان مذکور از پیشرفت فیزیکی بسیاری برخوردار  است؛ سرنوشت این پروژه پس از 11 سال ، پیشرفت 20 درصدی باشد. جالب است بدانید کلنگ پروژه ورزشگاه ورزشی تربت جام همزمان با پروژه احداث ساختمان دانشگاه پیام نور و مسکن مهر (در مجاورت همین ورزشگاه ) به زمین زده شد ؛اما گویا کلنگ این دو پروژه تیزتر از کلنگ پروژه ورزشگاه تربت جام بود ،چرا که چندسالی است از افتتاح و بهره برداری دانشگاه پیام نور و مسکن مهر می گذرد، اما پروژه ورزشگاه ورزشی تربت جام همچنان به امید روزهای آینده است...
گلایه اهالی ورزش
 یکی از پیش کسوتان فوتبال تربت جام در این باره به"خراسان رضوی"می گوید: این که ورزش شهرستان تربت جام از دیگر شهرستان های استان از لحاظ زیرساخت عقب مانده ،یک واقعیت است که نمونه بارز آن را می توان در احداث پروژه ورزشگاه 5 هزارنفری این شهرستان دید. "امیر نجفی" می افزاید: وقتی  وضعیت این پروژه ورزشی را با دیگر پروژه های مشابه در  شهرستان های دیگر مقایسه می کنیم ،تازه  متوجه ضعف عملکرد برخی مدیران شهرستان می شویم. متاسفانه تربت جام به همین دلایل، نسبت به دیگر شهرستان ها عقب مانده تر است و باید متاسفانه بگویم ورزش تربت جام خیلی مظلوم واقع شده است . وی بابیان این که اکنون زیرساخت های ورزشی تربت جام در شان این شهرستان نیست، خاطرنشان می کند: اگر خواسته باشیم در این عقب ماندگی تاریخی،تنها یک نفر را مقصر قلمداد کنیم ،قطعا کار درستی نیست و مجموعه ای از مسئولان در این پروژه تاخیری تاریخی داشته اند . نجفی همچنین اظهار می کند: یادم هست چمن مصنوعی همین پروژه  ورزشگاه 5 هزارنفری شهرستان ، آماده نصب بود که یک باره اعلام شد آتش گرفته و حداقل مبلغ یک میلیارد تومان خسارت بر اثر  این سهل انگاری زیان وارد آمد و شاید این موضوع نیز در عقب ماندگی ها اثرگذار باشد.
 تضعیف فوتبال تربت جام 
یکی ازمربیان تربت جامی هم می گوید: 10 سالی است که در لیگ های استانی فعالیت دارم و معتقدم با وجود این که باید هرسال نسبت به سال قبل، از امکانات ورزشی بهتری برخوردارباشیم؛ هرسال نسبت به سال گذشته درجا می زنیم . "مهدی عزت احمدی" می گوید: زیبنده نیست فوتبال تربت جام با این همه قدمت ، تنها یک  چمن فوتبال داشته باشد.آن  هم زمینی که 35 سال قبل احداث شده و طی این چندین سال با برگزاری مسابقات متعدد داخلی و استانی کاملا  مستهلک است . وی در ادامه تصریح می کند: متاسفانه با گذشت 11 سال، نه تنها این پروژه تکمیل و راه اندازی نشده، بلکه فقط 20 درصد،پیشرفت دارد و مسئولان  به ویژه فرماندار و نماینده شهرستان باید با رایزنی برای تامین اعتبارات لازم  و تحقق این خواسته به حق ورزشکاران تربت جام بیشتر بکوشند. وی در ادامه می گوید: با توجه به این که فوتبال تربت جام از قدمت بالایی برخوردار است ؛ خیلی دردناک است که ورزشکاران برای تمرین و آمادگی مسابقات استانی به شهرستان های مجاور بروند  و از امکانات آن ها استفاده کنند.
ضعف زیرساختی ورزش سومین شهر پرجمعیت استان 
رئیس هیئت فوتبال تربت جام  نیز به خبرنگارما می گوید : تربت جام از لحاظ زیرساخت های ورزشی، شهرستانی ضعیف است و با توجه به این که از لحاظ جمعیتی بعد از سبزوار و نیشابور،سومین شهرستان پرجمعیت استان است؛ باید یک زمین چمن فوتبال دیگر در این شهرستان احداث شود. "محمد امیری" می افزاید: برای شهرستانی همچون تربت جام، جای تاسف است که باتوجه به  زمان اندکی که تا آغاز مسابقات استانی باقی است،مجبور باشیم  ورزشکاران را به شهرستان های مجاور اعزام کنیم. وی تصریح می کند : احداث  ورزشگاه 5 هزارنفری تربت جام ، قوچان ، تربت حیدریه و سبزوار از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری وقت به خراسان رضوی بود و واقعا جای سوال دارد که  چرا این پروژه در تربت جام باید پس ازگذشت چندین سال، از20 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارباشد ؟
ضرورت  جذب اعتبارات
 فرماندار تربت جام  هم در این باره  به خبرنگارما می گوید: باتوجه به این که از زمان فرمانداری من  در این شهرستان زمان کوتاهی می گذرد؛ زیاد از جزئیات این پروژه ورزشی مطلع نیستم و باید اداره ورزش و جوانان شهرستان سوابق این پروژه را به فرمانداری ارسال کند تا مشخص شود این پروژه هم اکنون در چه وضعیتی است. "مرتضی حمیدی" می افزاید: من به توسعه فضاهای ورزشی شهرستان علاقه مند هستم و یقین بدانید هر کمکی هم که از دستم برآید، کوتاهی نخواهم کرد .
دلگرمی تربت جامی ها به وعده های جدید وزیر
از آن جا که از ابتدای امسال مکاتباتی توسط سرپرست اداره ورزش وجوانان شهرستان با فرمانداری و نماینده مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی و اداره کل ورزش وجوانان استان انجام شده بود،سرانجام  رایزنی های متعدد نتیجه داد تا در سفر  اخیر وزیر ورزش به استان خراسان رضوی ، بازدیدی از  این پروژه در شهرستان تربت جام نیز انجام شود و دکتر سلطانی فر  به همراه مدیرکل ورزش استان در سفر به تربت جام (که بااستقبال بسیارخوبی همراه بود )ازپروژه  ورزشگاه پنج هزارنفری ودیگراماکن ورزشی این شهرستان بازدید کردند. سرپرست اداره ورزش وجوانان شهرستان درگفت وگو با"خراسان رضوی" درباره مصوبات سفر وزیر  به تربت جام گفت : خوشبختانه این سفر رهاورد خوبی برای ورزش تربت جام به همراه داشت و دراین سفر مقرر شد مرحله  اول پروژه ورزشگاه 5 هزارنفری (شامل: نصب چمن مصنوعی و احداث رختکن ها) تا پایان سال 1398 به نتیجه برسد . "محسن سپهری"افزود: طبق وعده ها، اجرای مرحله دوم  پروژه تا اتمام کامل آن تا پایان سال 1399 تحقق یافته و  ورزشگاه افتتاح و بهره برداری خواهد شد. وی همچنین از اختصاص چهار میلیارد ریال برای اتمام پروژه احداث  زمین چمن شهرداری تا پایان سال 1398 ، تسریع در اتمام سالن ورزشی روستای "خیرآباد" بالاجام و افتتاح آن در هفته تربیت بدنی، تعمیر و بازسازی مجموعه ورزشی "وحدت" تربت جام از محل اعتبارات استانی را از جمله دیگر خبرهای خوش ناشی از حضور  وزیر در این شهرستان اعلام کرد.