خراسان به روایت خراسان

25مرداد 1355

تولید اتومبیل ژیان متوقف می شود
42سال پیش در چنین روزی، روزنامه «خراسان» نوشت:
تولید اتومبیل ژیان که هشت سال پیش در ایران شروع شده بود با ساخت اتومبیل رنو که توسط کارخانه ژیان عرضه می شود، ظرف سه سال قطع می شود.
مسئولان در نظر دارند با تولید اتومبیل رنو عرضه ژیان را قطع کنند. تولید اتومبیل رنو در ایران از اسفند ماه شروع می‌شود و در سال اول ۲۰ هزار دستگاه به بازار عرضه خواهد شد.  همچنین تولید اتومبیل پژو ۲۵ هزار دستگاه پیش بینی شده و به مرور نیز کاهش خواهد یافت. این کاهش ادامه خواهد داشت تا ظرف دو یا سه سال آینده تولید روی آن به طور کلی متوقف شود. همچنین گفته شد ساخت اتومبیل رنو که در سال اول ۲۰ هزار دستگاه خواهد بود سعی می شود تا ۱۰۰ هزار دستگاه برسد، هم اکنون برای اتومبیل نرخ مصوب تعیین نشده و از طرف شرکت سازنده پیشنهادی به مرکز بررسی قیمت‌ها داده شده است که این مرکز مشغول بررسی آن است.
آیا مادر بزرگ قاتل است؟
رقیه طفل خردسالی که به علت اختلافات پدر و مادرش نزد مادر بزرگ خود زندگی می کرد به علت نامعلومی درگذشت. با مرگ رقیه پدر وی مدعی شد که چون مادربزرگ قادر به نگهداری بچه نبوده او را کشته است. پرونده ای در این مورد تشکیل شد و از طرف مقامات قانونی تحت رسیدگی قرار گرفت.
چلوکبابی ها حق ندارند تعطیل کنند
چند روز قبل خبری داشتیم که تعطیلی  چلوکبابی ها در روزهای جمعه موجب ناراحتی زائران و مسافران شده است. سازمان اصناف مشهد دیروز طی اطلاعیه ای به اعضای اتحادیه صنف چلوکبابی های مشهد ابلاغ کرد، به منظور تامین رفاه و آسایش زائران و مسافران چلوکبابی ها در جمعه شب ها به هیچ عنوان حق تعطیلی محل کسب خود را ندارند و چنان چه قبل از ساعت ۲۳ غذای آن ها تمام شود، مسئول متخلف تحت تعقیب قرار خواهد گرفت. سازمان اصناف طی هفته گذشته نیز برای رفاه مسافران تعدادی از نانوایی های مشهد را وادار به فعالیت شبانه‌روزی کرد. 
در اطلاعیه سازمان اصناف از کلیه مردم خواسته شده در صورتی که مواردی از گران فروشی و کم فروشی و عدم اجرای سایر مقررات نظام صنفی را مشاهده کردند، مراتب را به بازرسی این سازمان اطلاع دهند.