خبر

تشکیل کارگروه ویژه همکاری ارشاد و آستان قدس 

در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، بر آمادگی ارشاد برای همکاری با آستان قدس تاکید شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دکتر «جعفر مروارید» در این دیدار با اشاره به وجود دغدغه‌های مشترک فرهنگی بین این دو نهاد گفت: می‌توانیم با همفکری و به کارگیری امکانات این مسائل را حل کنیم.
ضرورت سرمایه گذاری برای توسعه تئاتر و سینمای دینی
مروارید در ادامه با تأکید بر حمایت از تئاتر و سینمای دینی گفت: باید برای توسعه تئاتر   و سینمای دینی، سرمایه گذاری کنیم و این اداره کل، آستان قدس رضوی و حوزه هنری، ساختاری را در این خصوص تعریف کنند تا با برنامه ریزی، آن را اجرا کنیم. رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی نیز با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های عظیم فرهنگی در استان گفت: با مدیریت مناسب و کارآمد باید از این ظرفیت‌های مشترک بهره بگیریم. حجت الاسلام و المسلمین «حجت گنابادی نژاد» افزود: استان خراسان رضوی در موضوع حفظ، قرائت، تفسیر و ترجمه و همچنین چاپ قرآن کریم توانمندی‌هایی دارد که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. در این نشست، مصوب شد کارگروه ویژه‌ای با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و معاونان آن‌ها تشکیل شود.
آثار هنری از تاثیرگذارترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی است
مدیرکل ارشاد همچنین در دیدار با رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در استان، معرفی جهانی آثار هنری را یکی از کارآمدترین و تاثیرگذارترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی دانست. «محمد اورعی کریمی» رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی نیز به فعالیت‌های مشترک این نهاد با اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اشاره کرد و گفت: از جمله فعالیت‌های مشترک در سال گذشته می‌توان به اعزام 35 هنرمند به خارج از کشور اشاره کرد. توجه ویژه به برنامه‌های فرهنگی و هنری بزرگداشت روز ملی فردوسی و پاسداشت زبان پارسی، برگزاری هفته‌های فرهنگی استان در خارج از کشور، گرامی داشت مفاخر فرهنگی مشترک با کشور‌های همسایه و برگزاری نشست‌های مشترک هنری از موضوعاتی بود که در این دیدار درباره آن بحث و تبادل نظر شد.