اعتراض کارگران کارتن مشهد به عدم پرداخت مطالبات

نیک نیت-  ماه سال گذشته بود که شرکت کارتن مشهد به طور کامل تعطیل شد و از همان روزها کارگران این کارخانه پیگیر دریافت مطالبات 15 ماه حقوق خود  هستند.
 تاکنون چند مرتبه تجمعاتی هم در مقابل ساختمان برخی سازمان ها و نهادها، از جمله استانداری داشته اند و هر بار وعده هایی به آن ها داده شده است؛ وعده هایی که به گفته این کارگران به هیچ کدام از آن ها عمل نشده است.
حال و بعد از چندین بار پیگیری مطالبات معوقه، روز گذشته جمعی از کارگران شرکت کارتن مشهد و پارت کاغذ، در مقابل استانداری خراسان رضوی جمع شدند و پس از آن نیز برای بررسی و پیگیری موضوع طی نشستی با معاون اقتصادی استاندار، به اعلام نظرات و اظهارات خود پرداختند؛ نشستی که با وعده پیگیری مشکلات کارگران  و برگزاری نشستی در همین باره طی هفته گذشته به پایان رسید.
 در همین زمینه یکی از کارگران این شرکت به خبرنگار ما گفت: مسئولان کارخانه وامی از بانک ملت گرفته اند و به دلیل تاخیر در برخی پرداخت ها حدود 4.5 میلیارد تومان به بانک ملت بدهکار هستند و مدتی است که ظاهرا طبق شنیده ها بانک ملت بابت این طلبکاری اموال شرکت «کارتن مشهد » را توقیف کرده است.
وی ادامه داد: بعد از دریافت حکم مصادره همکاران ما متوجه شدند تمامی اموال شرکت توسط بانک مصادره شده و کاری از دست آن ها ساخته نیست، ضمن این که هیئت مدیره شرکت نیز اعلام می کنند بانک همه دارایی ما را توقیف کرده و هیچ پولی برای پرداخت حقوق کارگران نداریم.
وی افزود: اکنون هم هیئت مدیره و بانک با یکدیگر اختلاف نظر پیدا کرده اند و ما باید تاوان این موضوع را بدهیم، ضمن این که کارگران این کارخانه دیگر به دنبال بازگشت به کار نیستند و مهم ترین هدف ما نیز دریافت مطالبات مان است.