خراسان به روایت خراسان

31خرداد 1344


سیل سه چوپان را با خود برد

53سال پیش در چنین روزی، روزنامه «خراسان» نوشت:
سیل در قریه بقمچ دو چوپان و 550راس گوسفند و در مجموع در چند قریه دیگر در بجنورد نیز یک چوپان و 300راس گوسفند و سه مادیان را برد. سیلاب کلیه مزارع گندم و جو این قراء را ویران کرد و خانه‌های 1500نفر از اهالی را فرو ریخت. سیل زدگان در ویرانه‌ها و بیابان سرگردانند و منتظر کمک هستند. در چند روز اخیر در اغلب نقاط خراسان منجمله درگز، قوچان و قراء اطراف نیز سیل جاری شد. سیل در پنج قریه درگز نیز 14نفر را کشت و 40خانه را در قوچان خراب کرد.


کلیه گرمابه‌ها را بستند
کلیه گرمابه‌های خزانه دار شهر فریمان با همکاری بخشداری و اداره بهداری و شهربانی آن مسدود و یکی از گرمابه‌ها فعلا زیر نظر دایره مهندسی بهداشت آن شهرستان در حال تبدیل خزانه به دوش می‌باشد.


پدری فرزندش را در خیابان رها کرد
ساعت 10صبح دیروز پسر کوچکی که در خیابان سرگردان بود، به پاسبان مراجعه کرد و اظهار داشت پدرش او را در خیابان رها کرده و به او گفته است که نزد مادرش ژیلا برود و دیگر نزد او بازنگردد.
کودک که اسمش مسعود بود، سپس گفت: وقتی به توصیه پدرش به سراغ مادرش رفته او را نپذیرفته و گفته نزد پدرش برگردد و چون خیابانی که به منزل پدرش می‌رسیده را ندیده است، در خیابان سرگردان شده است.
پاسبان مسعود را به کلانتری برد و در آن جا اظهارات کودک شنیده شد و چون جرمی اتفاق افتاده و پدری فرزندش را در خیابان رها کرده بود، ماموری همراه کودک به خانه پدر او رفت اما پدر در خانه نبود به این جهت مامور سراغ مادر 27ساله معروف به ژیلا رفت. او نیز از پذیرفتن پسرش خودداری کرد و همراه پاسبان به کلانتری آمد و گفت:پدر مسعود برای من کاری پیدا کرد و چون دسترنج مرا حیف و میل می‌کرد، از وی طلاق گرفتم و مسعود که دو سال بیشتر نداشت، به پدرش تسلیم شد و حالا حاضر نیستم به هیچ وجه او را بپذیرم چون قانون نیز چنین تکلیفی برای من نگذاشته است. پرونده مسعود به دادسرای تهران ارسال شد.