گوناگون

فرهنگی
شاهنامه برای کودکان و نوجوانان

دوره‌های آشنایی با شاهنامه برای رده‌های سنی کودک و نوجوان در مشهد برگزار می‌شود.
 این دوره‌ها شامل «بازی و شاهنامه» برای رده‌های سنی 5 تا 11 سال، «نمایش نامه نویسی و شاهنامه» برای رده سنی 11 تا 18 سال و «شاهنامه و تفکر» برای رده سنی 10 تا 15 سال است. «المیرا حسن زاده» و «رویا یداللهی» تدریس این دوره‌ها را که در «خردسرای فردوسی» برگزار می‌شود، بر عهده دارند. خردسرای فردوسی در بولوار معلم، حدفاصل فارغ التحصیلان و دندان پزشکان واقع شده است.
 

سینما
«فیلشاه» همچنان می‌فروشد

استقبال از پویانمایی سینمایی «فیلشاه» همچنان در سینماهای مشهد ادامه دارد. این اثر «هادی محمدیان» که تا کنون بیش از هفت میلیارد فروش داشته است، هم اکنون در سینماهای اطلس، آفریقا، پیروزی، سیمرغ و قدس مشهد اکران می‌شود. در خلاصه داستان این پویانمایی آمده است: در جنگلی در آفریقا رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد اما برخلاف تصور همه، «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌‌شود.
 

کتاب و کتاب خوانی
 «عجائب البلدان» منتشر شد

«عجائب البلدان» از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی روانه بازار نشر شده است. این کتاب گنج نامه‌ای است که از میراث سترگ و کهن مسلمانان در دانش جغرافیا و تاریخ بر جای مانده است. «عجائب البلدان» دانشنامه‌ای سرشار از اطلاعات و داده‌های دقیق و شگفت‌آور جغرافیایی، تاریخی، خواص گیاهان و میوه‌ها و اعضای پیکر حیوانات است که گاهی نیز با افسانه در آمیخته و تصاویری دیدنی و حکایاتی شنیدنی از باورهای کهن را فراروی علاقه‌مندان قرار داده است.