از میان خبرها

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر خبر داد:
مهر تایید فرمانداری مشهد بر مصوبه کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی به 3 روز

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مصوبه شورای پنجم مبنی بر کاهش مدت زمان صدور پروانه ساختمانی به سه روز، مورد تایید هیئت تطبیق فرمانداری مشهد قرار گرفته است و به زودی برای اجرا به شهرداری ابلاغ می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد ، محمد هادی مهدی‌نیا اظهار کرد: بدنه مدیریت شهری برای پاسخگویی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به موج احتمالی تقاضا برای ساخت و ساز از آمادگی لازم برخوردار باشد.


در ماه رمضان انجام شد
کشف ۳۲ تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در مشهد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بر اساس بازرسی ها و برنامه های نظارتی گروه های بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان، بیش از ۳۲ تن مواد غذایی غیر قابل مصرف از مراکز تهیه و توزیع جمع آوری و معدوم شد. به گزارش وبدا، حسنی یادآور شد: در این مدت بیش از ۲۹ هزار و ۸۰۰ بازدید به همت ۱۸۵ گروه  به همراه ۳۳۶ نفر  از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شد.
وی افزود: در این مدت ۶۷۳ متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند و ۱۷۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی تعطیل شد.
 وی تعداد آزمایش های میکروبی آب آشامیدنی و استخر را یک هزار و  ۶۵۷ مورد بیان و تصریح کرد: تعداد موارد کلرسنجی آب آشامیدنی و استخر ۲۱ هزار و  ۹۷۰ مورد بود همچنین در این زمان تعداد شکایات با تماس شماره ۱۹۰و متفرقه مردمی یک هزار و ۳۱ مورد ثبت شد.


اهدای عضو نوجوان مرگ مغزی به 3 بیمار زندگی دوباره بخشید
اهدای اعضای نوجوان مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی سه بیمار نیازمند به عضو شد.
به گزارش وب دا، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی به نام امیر حسین نوری مریدار ۱۳ ساله ساکن خواف که از بیمارستان امدادی شهید کامیاب به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت .
دکتر ابراهیم خالقی تصریح کرد: کلیه های زنده یاد امیر حسین نوری مریدار به آقای ۲۸ ساله ساکن خواف  و خانم ۲۷ ساله  ساکن تایباد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.
وی گفت: کبد این نوجوان مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به خانم ۶۷ ساله ساکن فریمان پیوند شد  و به  بیمار زندگی دوباره بخشید.