اخبار

معاون دادستان مشهد:
12 درصد از 900 قاضی زن کشور در خراسان رضوی فعالیت می کنند

معاون دادستان مشهد گفت: دستگاه قضایی کشور شرایط یکسانی را برای قضات مرد و زن قرار داده است و حدود 900 قاضی زن در کشور مشغول به قضاوت هستند که ۱۲ درصد از این تعداد سهم استان خراسان رضوی است. نیره عابدین زاده در گفت و گو با فارس با بیان این که در قانون جمهوری اسلامی ایران منعی برای قضاوت زنان وجود ندارد، اظهار کرد: در جایی گفته نشده است که زن نمی تواند قاضی باشد و در سیستم قضایی کلان کشور منعی برای قضاوت زنان وجود ندارد. وی افزود: از طرفی ما اختلاف نظرهای فقهی هم داریم، برخی از فقها قضاوت زنان را در برخی از امور و برخی نیز  قضاوت بر کلیه حقوق را قائل هستند. وی تصریح کرد: دوره های کارآموزی هم که برای قضات برگزار می شود برای زنان و مردان یکسان است.


مدیرکل بیمه سلامت استان اعلام کرد
تاخیر یک ساله در پرداخت مطالبات برخی موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: پرداخت صورت حساب های مطالبات برخی از موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در استان همچنان با تاخیر یک ساله مواجه است. به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا رمزی افزود: مطالبات خرداد 1396 بخش سرپایی و بستری موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت شامل مطب پزشکان و بیمارستان های خراسان رضوی پرداخت شده است، مطالبات بهمن 1396 داروخانه ها نیز پرداخت شده است و از آن تاریخ مطالبه ای وجود ندارد. وی کل مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت را در خراسان رضوی هزار و 180 میلیارد ریال در ماه اعلام و بیان کرد: امیدواریم با تامین منابع، مطالبات موسسات طرف قرارداد بر اساس اولویت یعنی ابتدا داروخانه ها و بیمارستان های دولتی و دانشگاهی و سپس سایر مراکز پرداخت شود.


مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد:
بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی علوم پزشکی مشهد در تابستان

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به‌سازی و بازسازی خوابگاه‌های  دانشجویی تحت پوشش این دانشگاه در فصل تابستان در دستورکار قرار گرفته است. به گزارش ایسنا، امیررضا صالح مقدم اظهار کرد: بر این اساس رنگ آمیزی خوابگاه های بهار ۱،۲ و ۳ ، تعمیر چند واحد از خوابگاه قائم و بازسازی کامل خوابگاه بوستان در دستور کار قرار گرفت. وی افزود:  مراحل بازسازی و تعمیرات تا پایان شهریور۹۷ به اتمام خواهد رسید و با همکاری همکاران اداره خوابگاه ها ، امور پشتیبانی و دیگر مسئولان، تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا قبل از شروع ترم آینده مراحل بازسازی و تعمیرات به پایان برسد و خوابگاه ها برای پذیرش دانشجویان قدیم و ورودی جدید به موقع آماده شود.