توبیخ مدیری که دانش آموزان را برای همراه داشتن موبایل 55 هزار تومان جریمه می کرد

تخلف موبایلی مدیر مدرسه

نویسنده : محمد بهبودی نیا

پسرم همراه خودش موبایل داشت و چند روز قبل مدیر مدرسه آن را گرفته و گفته بود باید 55 هزار تومان بیاوری تا موبایلت را پس بدهم. بعد از شنیدن ماجرا همسرم برای گرفتن گوشی پسرمان به مدرسه ‌رفته بود و مدیر به او هم همین حرف را زده بود. بالاخره خودم برای گرفتن گوشی به مدرسه رفتم و هر چقدر اصرار کردم مدیر مدرسه فقط این جمله را تکرار ‌کرد: «این قانون است و باید 55 هزار تومان به مدرسه بدهید تا گوشی پسرتان را بدهم.»
 

این متن پیامک یکی از شهروندان است که چند روز پیش به سامانه پیامکی ستون حرف مردم ارسال ‌شده بود. بعد از اطمینان از صحت موضوع و اطلاع از کم و کیف ماجرا، با کارشناس مسئول اداره ارزیابی اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی تماس گرفتیم و «مجتبی افشار» در این باره گفت: طبق آیین‌نامه‌های موجود دانش آموزان مجاز نیستند تلفن همراهشان را به مدارس بیاورند و در صورت مشاهده، تلفن همراه توسط همکاران ما ضبط‌  می شود و بعد از گرفتن تعهد از دانش‌آموز تلفن همراه به اولیای وی تحویل داده می‌شود.
وی ادامه داد: با این حال قانونی مبنی بر دریافت وجه برای بازگرداندن گوشی به والدین نداریم و در صورت مشاهده این‌ گونه تخلفات به ‌شدت با خاطی یا خاطیان برخورد می‌کنیم، ضمن این که در این باره پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.
پس از پیگیری توسط اداره ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش استان، افشار در گفت وگوی مجدد با خبرنگار ما تصریح کرد: برای بررسی بیشتر موضوع، بازرسان آموزش و پرورش را به مدرسه یاد شده فرستاده و متوجه شدیم متأسفانه مدیر این مدرسه در چند مورد به ضبط گوشی موبایل دانش آموزان اقدام کرده و در ازای بازگرداندن آن، از اولیای دانش آموزان وجوهی را دریافت کرده است.
افشار گفت: طبق آیین‌نامه اخطاری تسلیم مدیر مربوط گردید و مقرر شد مبالغ دریافت شده از والدین به آن‌ها بازگردانده شود، ضمن این که طی روزهای آینده این مدیر باید برای ارائه پاره‌ای توضیحات در اداره ارزیابی آموزش‌ و پرورش حاضر شود.
وی با بیان این که بدون شک این تخلف در روند خدمت این مدیر بی‌تأثیر نخواهد بود، افزود: بارها از والدین دانش آموزان خواسته‌ایم تا شکایت‌های خود را از نوع عملکرد همکاران مان به شماره تلفن 32222103 اطلاع دهند.
کارشناس مسئول اداره ارزیابی اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مدرسه تنها برای تحصیل و رشد علم است و اولیای دانش آموزان نیز باید نظارت های لازم بر رفتارهای فرزندان خود  از جمله همراه نداشتن تلفن همراه در مدرسه را داشته باشند.