امام جمعه گناباد در خطبه های نماز جمعه مطرح کرد:

مردم گناباد جنایات کسانی که خود را طرفدار تصوف می دانند محکوم می کنند

نویسنده : صفری

امام جمعه گناباد گفت :مردم شهرستان گناباد ضمن حمایت از نیروهای دلیر انتظامی، جنایات وحشیانه و داعش گونه کسانی که خود را طرفدار تصوف می دانند محکوم می کنند و برای مجرمان اشد مجازات را خواستارند. حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته گناباد افزود : مردم گناباد از همه‌ رسانه ها و مسئولان انتظار دارند که این فرقه تصوف را به نام رئیسان یعنی ملا سلطان بنامند تا دیگر شاهد این بد نامی ها نباشیم.وی با تشکر از مردم گناباد که در مراسم عزاداری حضرت زهرا (س)و تشییع جنازه شهدای گمنام و مراسم ابراز تنفر از جنایت کارانی که حوادث اخیر را به وجود آوردند شرکت کردندگفت: حقیقتا اعمال منسوب به فرقه تصوف در تهران اعم از راه بستن، بر هم زدن نظم و سلب آسایش مردم و سپس به شهادت رساندن نیروهای خدمت گزار و حافظ امنیت، چه انتظامی و چه بسیجی، قلوب همه ملت ایران به ویژه مردم شریف گناباد را جریحه دار کرد.وی گفت: از لحظه وقوع این حادثه متاسفانه از همه جا زنگ می زدند گناباد چه خبر است؟ چرا مردم گناباد اغتشاش کرده اند؟ در پاسخ عرض می کردم در گناباد آرامش کامل بر قرار است و مردم شریف و نجیب و خونگرم گناباد هیچ گاه اهل اغتشاش نبوده اند. وی افزود : سوال می کردند پس این گنابادی هایی که در تهران اغتشاش کرده اند چه کسانی هستند؟ عرض کردم آن ها گنابادی نیستند آن ها متاسفانه خود را پیرو فرقه صوفیه می دانند که نام گناباد را مصادره و بد نام کرده اند. صادقی نسب با بیان این که در خود شهرستان افراد فراوانی مراجعه می‌کردند و در خواست روشنگری داشتند افزود : آن ها می گفتند این فرقه تصوف آبرویی برای گناباد نگذاشته اند و روز چهارشنبه طلاب و روحانیت و جمعی از مردم در اعتراض به جنایت خیابان پاسداران تهران تجمع کردند و با امضای طوماری از مسئولان و رسانه ها می خواستند اجازه ندهند عده ای که نه گنابادی هستند و نه پایبند به شرع و قانون، بیش از این آبروی مردم نجیب و با ایمان و ولایت مدار گناباد را بریزند و پیشنهاد مردم گناباد این است که فرقه تصوف را به نام بنیان گذارش ملا سلطان بنامند مثل فرقه نعمت اللهی که به نام شاه نعمت ا... ولی نامیده می شود تا وقتی که منسوبان به تصوف خلافی می کنند به آبروی مردم گناباد ضربه نزنند.
مردم گناباد در پایان نمازجمعه مسببان  اقدامات اخیر را محکوم کردند
 مردم گناباددر پایان نماز جمعه  با سر دادن شعار خواستار اقدام قاطع دستگاه های قضایی با مسببان ودستور دهندگان فتنه شدند. مردم گناباد در پایان نماز جمعه با امضای طوماری اقدامات در ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) را که متاسفانه منجر به شهادت سه نفر از نیروهای خدوم نیروی انتظامی ودو نفر از بسیجیان جان برکف شد محکوم کردند. در قسمتی از طومار آمده است: ما مردم ولایت مدار گناباد ضمن محکوم کردن جنایت عده ای سرکش وجنایتکار که ضمن هتک حرمت ایام شهادت حضرت زهرا (س) باعث اختلال در امنیت ملی شده اند خواستار اقدام قاطع دستگاه های قضایی با مسببان اصلی ودستور دهندگان فتنه گروه  دراویش وحذف نام شهرستان گناباد از پسوند این فرقه در راستای دفاع از حیثیت مردم ونام گناباد هستیم.
داورزنی/حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده امام جمعه داورزن گفت:راس امور انقلاب و کار انقلابی مدیریت جهادی بر دیوان سالاری است.
باقری / حجت الاسلام مظفر تاجی خطیب جمعه چناران با اشاره به اغتشاش بعضی از داعشی مسلک‏ ها درشب شهادت حضرت زهرا(س) و به شهادت رسیدن تعدادی از نیروهای انتظامی و بسیج گفت: مسئله اصلی در ناآرامی‏ های  تهران، دراویش و صوفیه نیستند، این یک آدرس غلط و رد گم‏ کنی است.
مرادی/ حجت الاسلام مظاهری خطیب جمعه نصرآباد با اشاره به حوادث اخیر تهران اظهار کرد: حمایت همه  دشمنان نظام اسلامی از این گروه انحرافی نشان دهنده وابستگی این جریان است.محمودی/ حجت الاسلام ارژنگ، خطیب جمعه سرخس، غرب باوری و وابستگی به آن را ارتجاع دانست.
 بهره مند/ حجت الاسلام محمد بختیاری امام جمعه صالح آبادگفت: سربازان فداکار وطن در نیروی انتظامی و بسیج خود را فدای ملت و تداوم امنیت وطن کردند و با اهدای خون مطهرشان، دشمنان را در فتنه ای دیگر ناکام گذاشتند.
بخشی/حجت الاسلام حصاری امام جمعه بایگ  گفت: اشرافی گری  آفتی است  که انقلاب و نظام را تهدید می کند که باید دراین زمینه آسیب شناسی جدی شود.
نشتیفانی/حجت الاسلام  مهدی امجدی زاده امام جمعه باخرز گفت: ناامنی های اخیر، نتیجه باز کردن پای دشمنان و جاسوسان به کشور است که در چند سال اخیر اتفاق افتاد. 
اعلام حمایت نمازگزاران کاشمری از کمیته امداد
 مهدیان/ حجت الاسلام طباطبایی امام‌جمعه کاشمر گفت: کمیته امداد یکی از نهادهایی است که مردم ایران به‌خوبی به خدمات و فعالیت‌های آن آشنا هستند به طوری که در شرایط سخت اوایل انقلاب کارنامه قابل‌قبول در حمایت و پشتیبانی از فقرا و افراد بی‌سرپرست داشته و امروز میلیون‌ها  فرد مستمند ونیازمند در سراسر کشور از خدمات آن بهره‌مندند.
در حاشیه
تعدادی از نمازگزاران شهر کاشمر دیروز با امضای طوماری  به سخنان نماینده کاشمر در مجلس که کمیته امداد را متهم به فساد اخلاقی و اقتصادی کرده بود واکنش نشان دادند واز این نهاد حمایت کردند.
علی نوری/ حجت الاسلام امینی امام جمعه بردسکن گفت:  مسئولان باید توجه ویژه ای به قشر مستضعف جامعه داشته باشند نه این که عده ای با بیان برخی حرف های ناسنجیده  حرف جدایی انقلاب را  از مستضعفان مطرح می کنند.
 اصغری /حجت الاسلام ایزدی یزدان آبادامام جمعه فریمان با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: امروز آمریکا و صهیونیست‌ها که سررشته این جنایات هستند ابراز خوشحالی می‌کنند.
کلاته/حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه امام‌جمعه سبزوار گفت: اقتصاد مقاومتی با واردات بی‌رویه کالاهای خارجی به داخل کشور سازگار نیست.
سلیمی/ حجت الاسلام وحیدی امام جمعه بجستان ضمن محکوم کردن اغتشاشات اخیر  افزود: به منظور مقابله با نقشه جدید که امنیت و نظم را هدف قرار می دهد باید حمایت و قدردانی  ویژه از نیروی انتظامی کرد.
پوریوسف/حجت الاسلام میری امام جمعه فیض آبادبا اشاره به حوادث اخیر خیابان پاسداران تهران افزود: باید قانون اعمال شود و حکومت باید پرستیژ داشته باشد و گرنه سنگ روی سنگ بند نمی شود.
 کلثومیان/حجت الاسلام  محدثی امام جمعه موقت تایبادگفت:  دشمن درطول پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با انواع توطئه ها وترفندها به دنبال ساقط سازی نظام بود الان هم درجنگ تمام عیار فرهنگی اقتصادی  بادشمن هستیم و شیوع شایعه بین مردم جامعه از ترفندهای جنگ نرم دشمن است.
ایشان زاده/ حجت الاسلام دستجردی امام جمعه قوچان بااشاره به حادثه اخیر خیابان پاسداران درتهران گفت: دشمن به دنبال این است تا فرقه هارادرکشور تحریک کند واغتشاش برپا شود که بعضی به نام فرقه ای با ایجاد اغتشاش ، سوء استفاده کردند و باید ضمن حفظ اقتدار نیروی انتظامی با اغتشاشگران برخوردجدی شود.