از میان خبرها

تشییع پیکرمطهر 6 شهید گمنام دردرگز

مقصودی/مراسم تشییع پیکر مطهر شش شهید گمنام دفاع مقدس  از محل حوزه بسیج مقداد درگز با حضور  مردم شریف و شهید پرور درگز تا میدان آزادی انجام شد. در این مراسم امام جمعه، فرماندار، مسئولان قضایی و انتظامی و اداری و قشرهای مختلف مردم حضورداشتند . شایان ذکر است پس از  مراسم تشییع به هریک از شهرهای چاپشلو ، لطف آباد و نوخندان پیکر مطهر دوشهید  انتقال یافت و پس از تشییع در این شهرها پیکر مطهر شهدا به خاک سپرده شد. قابل توجه این که  بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مسئولان و قشرهای مختلف مردم مراسم باشکوه وداع با شهدا در مسجدامام حسین (ع) برگزار شد.
مراسم یادبود 2 شهید گمنام  در بردسکن برگزارشد
 به مناسبت  سومین روز تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی بردسکن مراسم یادبودی با حضور امام جمعه ، معاونت فرمانداری ، نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولان و قشرهای مختلف مردم  در مسجد و حسینیه قمر بنی هاشم  این شهر برگزار شد.
مراسم بزرگداشت 3 شهید گمنام تربت جام برگزار شد
همچنین مراسم بزرگداشت سه شهید گمنام با حضور مسئولان اجرایی، نظامی، انتظامی و قشرهای مختلف مردم شیعه و اهل سنت در مسجد علی بن ابیطالب تربت جام برگزار شد.همچنین مراسم هفتمین روزتدفین شهدای گمنام درتایباد برگزارشد.
تعداد شهدای گمنام استان به  292   پیکر مطهر رسید
علی نوری/  مسئول شهدای گمنام  بنیادحفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان  گفت: با تشییع پیکر پاک و مطهر 30 لاله زهرایی درایام شهادت  حضرت زهرا (س) تعداد شهدای گمنام این استان به  292 شهید رسید. علی داوری  گفت: پیکر 30 شهید گمنام درایام  شهادت حضرت زهرا (س) در 15 نقطه استان  تشییع شد.
یادواره ۱۱۰ شهید جلگه رخ در رباط سنگ تربت حیدریه برگزارشد
غضنفری/یادواره ۱۱۰ شهید منطقه جلگه رخ درسالن شهید حجازی شهر رباط سنگ تربت حیدریه برگزار شد.
دراین مراسم مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سازمان حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: آمریکا و شوروی سابق در یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده نقطه نقطه این کشور را برای خود تقسیم کرده بودند، اما پیروزی انقلاب اسلامی از پیشروی سیاست های استعماری جبهه استکبار جلوگیری کرد. سردار قربانی در یادواره ۱۱۰ شهید به خون خفته جلگه رخ درشهر رباط سنگ تربت حیدریه افزود: جبهه استکبار رضا شاه خائن و فرزندش را به عنوان مزدوران خود در این کشور گمارده بود تا سیاست های آنان را اجرا کنند همچنان که نقاط مهم و استراتژیکی از خاک کشور از جمله بحرین را واگذار کردند.