از میان خبرها

سرپرست دادسرای انقلاب مشهد خبر داد
پلمب 36 مرکز توزیع مواد مخدر در حاشیه شهر

سرپرست دادسرای انقلاب مشهد از پلمب 36 مرکز توزیع مواد مخدر و دستگیری دو متهم هروئینی در مشهد خبر داد.
 به گزارش روابط عمومی دادسرای انقلاب مشهد، قاضی مهدی خدابخشی در این باره گفت: چهارشنبه گذشته 36 مرکز تهیه و توزیع مواد مخدر که طی ماه های گذشته توسط منابع خبری و اطلاعاتی پلیس و بسیج در منطقه شهرک شهید رجایی مشهد شناسایی شده بود، طی هماهنگی‌های انجام شده و نیز اخطارهای متعدد قضایی پلمب شد.
وی افزود: این عملیات با همکاری ماموران ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، ماموران یگان امداد، نیروهای سپاه و بسیج ناحیه مسلم مشهد انجام شد. خدابخشی تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده، برخی از این مراکز افیونی برای دومین بار پلمب شده اند. علاوه براین، در این عملیات که ماموران شرکت های خدماتی آب و برق و گاز شرکت داشتند، چهار عمده فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند.


جمع‌آوری و سامان دهی بیش از 4 هزار متکدی طی 10 ماه امسال
مدیر امور اجتماعی و مناطق سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از جمع‌آوری و سامان دهی بیش از چهار هزار متکدی در 10 ماه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد 3141 نفر مرد و 1064 نفر زن بودند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، «رضا دانا سیج » با اشاره به این که بیشترین آمار متکدیان جمع‌آوری شده در منطقه 2 مشهد ثبت شده است، گفت: منطقه 5 مشهد کمترین آمار جمع‌آوری متکدیان را در بین مناطق مشهد داشته است.


اهدای عضو به دو بیمار، زندگی دوباره بخشید
اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی دو بیمار نیازمند به عضو شد.
به گزارش وب دا، دکتر ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هفتصد و بیست و هفتمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، جعفر کوشکی ۶۰ ساله پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت. وی افزود: کبد این فرد به آقایی ۵۹ ساله ساکن قوچان پیوند شد، همچنین قسمتی از پوست مرحوم به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) برای پیوند ارسال شد.