اخبار

مدیر کل فرودگاه های استان خبر داد
لغو پروازهای ATR در «آسمان» مشهد

شرکت اول- روز گذشته بود که براساس حکم سازمان هواپیمایی کشوری پرواز ناوگان ATR شرکت هواپیمایی آسمان ممنوع شد. سازمان هواپیمایی کشوری در این حکم اعلام کرد: «با عنایت به بررسی همه جانبه علل وقوع سانحه هوایی اخیر و به منظور اطمینان از ارتقای ایمنی پروازهای این نوع هواپیما لازم است به طور موقت تا اطلاع ثانوی پرواز های ATR مدل ۲۰۰  و ۵۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان متوقف شود.»
محمدباقر قاسم زاده، مدیرکل فرودگاه های استان نیز در گفت وگو با «خراسان رضوی»در این خصوص ضمن اعلام خبر لغو شدن تمام پروازهای ATR شرکت هواپیمایی آسمان از مبداء به مقصد مشهد  گفت:با این نوع هواپیما از فرودگاه شهیدهاشمی نژاد به مسیرهای گرگان و رامسر پروازهایی را داشتیم که از سه روز گذشته این پروازها لغو و توسط شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیمای جایگزین انجام شده است. وی همچنین تاکید کرد: این محدودیت صرفا مخصوص ناوگان ATR این شرکت هواپیمایی اعمال شده است و در انجام پروازهای دیگر ایرلاین ها با این سری از هواپیماها محدودیتی وجود ندارد.


قائم مقام تولیت آستان قدس تاکید کرد
لزوم تحول گرایی بر مبنای مدیریت جهادی در عرصه تولید

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید تحول گرایی بر مبنای مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی را به عنوان مهم ترین اولویت در حوزه تولید، اشتغال و اقتصاد دنبال کنیم. به گزارش آستان نیوز، سید مرتضی بختیاری در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی اظهار کرد: یکی از بندهای مهم منشور ٧ گانه مقام معظم رهبری در انتصاب تولیت آستان قدس رضوی سامان دهی شرکت‌ها و فعالیت‌های اقتصادی مجموعه است.باید کار را با همین ریل گذاری صورت گرفته و با شتاب و قوت ادامه دهیم و بهره‌وری موقوفات، موسسات و شرکت‌های منتسب به امام رضا(ع) را مهم ترین وظیفه و رسالت خود بدانیم.در ادامه این مراسم، بختیاری ضمن تقدیر از خدمات مهندس عطارزاده، سید رضا فاطمی امین را به عنوان مدیرعامل جدید سازمان اقتصادی رضوی معرفی کرد.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خبر داد
اشتغال به کار تنها 30 درصد از مهندسان خراسان رضوی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: 30 درصد از مهندسان این استان شاغل، 40 درصد نیمه شاغل و 30 درصد فاقد پروانه اشتغال یا مشغول به کار در غیر حرفه مهندسی هستند. حسین کامران دیسفانی پنج شنبه شب در همایش اخلاق مهندسی در مشهد افزود: بیشتر مهندسان شاغل با 50 درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند. وی اظهار کرد: رکود صنعت ساختمان طی پنج سال اخیر باعث بیکاری افراد بسیاری از جمله مهندسان شده است.