آیت ا... علم الهدی در خطبه های نماز جمعه:

انحراف ستیزی، آزادی‌ستیزی نیست

نویسنده : مسعود حمیدی

 امام‌جمعه مشهد با اشاره به حوادث اخیر در خیابان گلستان هفتم تهران گفت: این که بگوییم دراویش تقصیری نداشته‌اند نخیر! همه تقصیرها مال این‌هاست این جریان ها، نطفه فساد هستند و این نطفه فساد بایستی در اول انقلاب براندازی می‌شد. به گزارش خراسان رضوی آیت ا... علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن قدردانی از حضور مردم در اجتماع عظیم فاطمیون در مشهد اظهار کرد: محور قیام صدیقه اطهر(س) که به شهادت آن حضرت منجر شد« انحراف ستیزی» بود.
درویش بازی برنامه انگلیس برای تداوم استعمار است
امام‌جمعه مشهد با تأکید بر این که انحراف ستیزی آزادی‌ستیزی نیست افزود: این که اگر بنا شد محورهای اقتدار یک نظام در خط مقابله با انحراف قرار بگیرند و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و به خصوص شما انحراف ستیزی را با آزادی‌ستیزی عوضی بگیرید و بخواهید جلوی حرکت‌های صیانت از نظام و ارزش‌های انقلاب را با این جوسازی‌های دشمن بگیرید خیلی بی‌انصافی است. انحراف، دشمن جامعه است.انحراف بن بست انقلاب است. انحراف راه کج کردن مردم از صراط مستقیم است. باید با انحراف ستیز شود . امیرالمؤمنین و حضرت زهرا(س) هم کفر ستیز بودند. آیت ا... علم الهدی با اشاره به حوادث اخیر خیابان پاسداران تهران اظهار کرد: این جریان ناپاکی که  در شب شهادت صدیقه اطهر در گلستان هفتم تهران به راه افتاد و یک عده اراذل‌واوباش قداره‌کش به جان مردم افتادند وزندگی مردم  را تباه کردند و آتش زدند و خانه‌های مردم را تخریب و عزیزان ما را شهید کردند، نتیجه انحراف بودند. وی تصریح کرد: مسئله درویشی و درویش‌بازی در کشور یک اندیشه نیست .هیچ جایش عرفان نیست «عین» عرفان را هم این‌ها بلد نیستند. این‌یک انحراف است و دکانی است که دشمنان ما درست کرده‌اند. تمام فرقه‌های درویش‌بازی در کشور ما از جریان تحریم تنباکو توسط مرحوم آیت ا... میرزای شیرازی در نمایش اقتدار روحانیت و دین و مذهب درست شد. بعد از لغو قرارداد، انگلیسی‌ها دیدند برای ادامه استعمار خود، روحانیت و دین یک مانع عظیم است؛ مسئله انحراف به معنی کج‌راه دادن به دین را از طریق درویش‌بازی و «بوق من تشاء» و گیس و سبیل راه انداختند.
این دراویش گنابادی نیستند، ملاسلطانی اند
امام‌جمعه مشهد بابیان این که مروج درویش‌بازی و حامی  جریان‌های درویشی در طول تاریخ گذشته نظام ستم‌شاهی قاجار و سلطنت پهلوی و رجال سیاسی دست‌نشانده انگلیس و بعد از آن آمریکا بوده‌اند اضافه کرد: این دراویشی که به آن‌ها دراویش گنابادی گفته می‌شود، اصل اسمشان دراویش گنابادی نیست بلکه دراویش ملا سلطانی‌اند که به تازگی برای عوض کردن خط که این جریان انحرافی آن جریان دست‌ساز انگلیسی تحت حمایت رجال سیاسی دولت سلطنتی پهلوی نیست خودشان را به‌عنوان دراویش گنابادی جا زده‌اند اما این‌ها ملا سلطانی‌اند. ملا سلطان یک عنصری بود که آن را ساختند و در روستای بیدخت گناباد مستقر کردند. رجال سیاسی قاجار از قبیل «مقبل السلطنه» به‌عنوان این که یک محور عرفان و دلدادگی به‌حق پیدا کرده اند از تهران به گناباد می‌رفتند، درواقع اصل این جریان را ملا سلطان به راه انداخت و این گونه ترویج شد. آیت ا... علم الهدی با اشاره به این که رهبری این فرقه به‌صورت موروثی است اظهار کرد: این کدام عرفانی است که وقتی خودش به درک می‌رود پسرش جانشین و قطب و مرشد می‌شود؟ این جز رهبری دست‌ساز انگلیسی که به شکل موروثی این فرقه را به راه انداخته است و یک جریان انحرافی چیز دیگری نیست. از دل این انحراف چند شب پیش در خیابان گلستان هفتم ، اغتشاش و آشوب و اجرای برنامه های سیاسی دشمن و ضرب‌وجرح مردم صورت گرفت. این آشوب‌ها، آشوب‌های معمولی و تصادفی نیست این ها برنامه‌ریزی‌شده و کار انگلیس است.
امام‌جمعه مشهد ادامه داد: جریان درویشی با هیچ معیاری از معیارهای مذهب و دین  و حتی معیارهای عرفان، به‌حق و سازگار نیست. سبیل‌کلفت و گیس کجای دین و مذهب ماست؟ این با معیارهای دینی و مذهبی ما سازگار نیست بلکه جریان جاسوسی دشمن‌اند که با این اسم آمده‌اند.
وی بابیان این که چند دسته دنبال این‌ها را می‌گیرند افزود: عده‌ای عناصر آگاهی که دنبال دین بی‌دردسر می‌گردند؛ دینی که نماز نخواهد، دینی که روزه نخواهد و دینی که تکلیف نداشته باشد، دینی که حرام نداشته باشد،دینی که با یک «یا علی» گفتن همه‌چیز دین مصالحه شود. دسته دیگر هم عوامل وابسته به دشمن و قدرت‌یابی هستند که می‌خواهند از طریق نفوذ، این‌چنین بلواهایی راه بیندازند.اراذل‌واوباش هم هستند.
آیت ا... علم الهدی بابیان این که بنده در تعجب هستم که جریان‌های امنیتی و اطلاعاتی ما چه می‌کنند؟ اظهار کرد: شما به گناباد بروید و ببینید مردم گناباد از اجداد این‌ها در روزگار استقرارشان در بیدخت که تا قبل از پیروزی انقلاب ادامه داشت چه جنایاتی دیده اند؟ چه  فجایعی به اسم درویش‌بازی کرده‌اند؟ از قاچاق‌فروشی از بی‌بند باری از حمایت‌های عظیم از ساواک و از خنثی کردن حرکت‌های مردمی در طول تاریخ و مبارزات .ببینید چه کرده‌اند؟ امروز بگویم نخیر این‌ها بروند کنار . یک‌مشت اراذل‌واوباش آمدند و باید با آن‌ها برخورد کنیم. من در تعجب هستم برخی مسئولان ما چشمانشان را روی‌هم می‌گذارند؟ یا فکر می‌کنند که اگر به‌گونه‌ای حرف بزنند که آن طرف آبی‌ها  خوش شان بیاید و آن‌ها، این‌ها را عملیات روانی نکنند و نگویند شما ضد آزادی هستید خوب است . دشمن انحراف ستیزی را آزادی‌ستیزی می‌داند شما چرا به آن عمل می‌کنید؟ شما وظیفه‌تان حفظ این نظام و  تأمین امنیت مردم است و باید به آن توجه داشته باشید.  امام‌جمعه مشهد بابیان این که نیروی انتظامی در دو آشوب  قهرمانانه تدبیر کرد به آشوب هفتم دی و جریان گلستان هفتم اشاره کرد و افزود: اقدام نیروی انتظامی از حیث تدبیری که کرد و اسلحه روی مردم نگشود و آتش روی مردم باز نکرد و درعین‌حال مطلب را سرکوب و 300  عنصر اراذل‌واوباش را دستگیر کرد قابل‌تقدیر است اما آن چه مایه تأسف است این که نیروی انتظامی ما محور اقتدار این نظام است و محور اقتدار وقتی تدبیری به این‌گونه نشان می‌دهد قابل‌ستایش است اما نه تا مرز تقدیم پنج شهید .زیرا که این شهدا عزیزان ما بوده‌اند.
وی بابیان این که آمریکا ناامنی در سوریه و عراق را با عنوانی به نام داعش و اندیشه سخیف وهابیت به راه انداخت اضافه کرد: این‌گونه نیست که هرکجا آمریکا قصد کند که امنیت را بر هم بزند با همان عنوان داعش و اندیشه سخیف داعش وارد شود؛ همان آمریکا برای بر هم زدن امنیت ما با عنوان درویش  و  اندیشه فرقه ملاسلطانی به میدان  آمد و همان کاری که داعش در میدان سوریه  کرد، این‌ها کردند و دستگاه‌های امنیتی ما باید در این باره قوی برخورد کنند.
انگیزه دشمن در غائله دراویش
آیت ا... علم الهدی بابیان این که باید توجه داشت که دشمن غائله گلستان هفتم را با دو انگیزه انجام داده است اظهار کرد: اول این که مسئولان و کارگزار نظام را مشغول کند تا در مسئله رسیدگی و ایجاد اشتغال برای مردم و اقتصاد فرصت پیدا نکنند و آخر سال نتوانند شب عید هموار و مرفهی برای مردم فراهم کنند. از سویی دیگر یک جریان نابه کارانه جاسوسی موشکی زیرپوشش حفاظت محیط‌ زیست که به  دست قهرمانان دستگاه‌های حفاظتی و امنیتی ما در سپاه پاسداران افشا شد و دشمن کاملاً شکست خورد، به حاشیه برود و افکار عمومی را منحرف کند تا مردم از جاسوس موشکی حرف نزنند و فکری  برای آینده جاسوسی دشمن در کشور نباشد. بنابراین آمدند این غائله را به پا کردند و درویش ملاسلطانی که  اسمش را درویش گنابادی گذاشتند هم ابزار قضیه شد. امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: این جریان دست سازی است که انگلیسی‌ها برای مواقع مختلف درست کرده‌اند ازجمله در این مورد. این که بگوییم دراویش تقصیری نداشته‌اند نخیر! همه تقصیرها مال این‌هاست و این‌ها جریان نطفه فساد هستند و این نطفه فساد بایستی در اول انقلاب براندازی می‌شد و الان  که کار این نطفه فساد به‌جایی رسیده که رو درروی مردم بایستند تا به کمک دشمن  امنیت کشور را هدف بگیرند این‌ها شدیداً باید براندازی شوند.