درهمایش «تحجر و اسلام آمریکایی» مطرح شد

خطر تحریف، انقلاب اسلامی را تهدید می کند

نویسنده : مسعود حمیدی

چهارمین همایش بین‌المللی «تحجر و اسلام آمریکایی» روز پنج‌شنبه با حضور آیت‌ا... علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی  و سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.
به گزارش خراسان رضوی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی  در این همایش گفت:تحجر آفت بزرگ برای مقابله با اسلام است، اگر بخواهید در این میدان پیروز شوید باید با تحجر مبارزه کنید. آیت‌ا... علم‌الهدی با تاکید بر این که مسئله تحجر به‌عنوان ابزار قوی دشمن برای سلطه بر جهان اسلام مطرح شده است گفت: مدرنیزاسیون ابزار قوی تحجر است و در مقابل این ابزار، تنها فرهنگ‌ها، اصول و مبانی بومی هر جامعه رقیب آن است. این نکته قابل تأمل و دقت است، زندگی سیاسی و اجتماعی دنیای غرب، مولود این مدرنیسم است که به‌عنوان جریان فرهنگی و فکری به‌وجود آمد.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با بیان این که غربی‌ها سعی در از بین بردن پویایی اسلام دارند، تاکید کرد: آن ها می‌خواهند دین خاتم که به عنوان کمال بخشی و سعادت تمام بشریت و بزرگ‌ترین انگیزه رشد و تکامل است به میدان نیاید و این انگیزه قوی را از بین ببرند، کارایی دین را ساقط کنند.غربی‌ها می خواهند نشان دهند که دین اسلام منطبق با شرایط بشریت نیست.با ابزار تحجر می‌خواهند نشان دهند که اسلام نه تنها در توسعه و گسترش بشریت موثر نیست، بلکه عاملی برای عقب ماندگی آن است.وی تحجر را یک آفت و جریان قوی از طرف دشمن دانست و بیان کرد: شیعه انگلیسی یک بهره‌برداری تحجر است، در مقابل باید بر طبق شرایط و مسائل روز اجتهاد صورت بگیرد، افرادی که 12 قرن قبل اجتهادی داشته‌اند بر اساس مبانی اندیشه‌ای خودشان استنباط داشته‌اند، امام راحل عنصر زمان و مکان را در استنباط دخیل می‌دانند و باید جریان و احکام اسلام با زندگی روز بشر منطبق باشد. اگر بخواهید در این میدان پیروز شوید باید با تحجر مبارزه کنید و این تحجر انگلیسی همان تحجر مامونی است.
مراجعه به آراء عمومی همان انتخابات است
عضو شورای عالی امنیت ملی،نیز در این همایش بابیان این که امام(ره) در هشت ماه آخر حیاتشان مؤکدا دو مفهوم«اسلام ناب» و «اسلام آمریکایی» را مقابل هم قرار می‌دادند گفت: آن چیزی که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند خطر تحریف آن است. سعید جلیلی ادامه داد: دشمن دنبال آن است که مردم انقلابی ما را از اصل مبارزه بازدارد یعنی همان اسلام لیبرال  و گرفتن عنصر مبارزه از ملتی که جهاد برای آن‌ها عزت است   و اگر نتوانستند مردم را از این مسیر منحرف کنند با به وجود آوردن گروهک‌های امثال داعش که پیاده‌نظام دشمن هستند در جهت منحرف کردن مبارزه برمی‌آیند .
وی با تأکید بر این که موفقیت ما ناشی از فهم و درک صحیح از شرایط و انجام اقدام مؤثر و به‌موقع بوده است، از« فتنه زرد» سخن گفت و بیان کرد: فتنه یعنی فضایی را ایجاد کنند که مردم در آن نتوانند حق و باطل را تشخیص دهند و فتنه زرد یعنی مسائل موهوم و کاذب یا حداقل مسائل بسیار فرعی را جای مسائل اصلی بیان کردن و آن را در فضا غالب کردن به‌طور مثال ملتی را از موفقیت‌هایی که داشته است مأیوس کنند و موفقیت‌های انقلاب اسلامی را بپوشانند و فضای یاس و ناامیدی را به جامعه القا کنند.
 جلیلی اظهار کرد: برخی وقتی سخنرانی یک نفر به هم می‌خورد تیتر روزنامه‌هایشان چه بود، حالا اگر حرکت‌های چند روز اخیر را بررسی کنید که بهترین جوان‌های مملکت به‌وسیله بدترین رفتارهای داعشی به شهادت می رسند، ببینید در روزنامه‌شان چه چیزی را تیتر کرده‌اند. حتی خبرش را هم به‌صورت حرفه ای نمی‌توانند بیان کنند. این چه حرکتی است که حقایق انقلاب را این‌گونه سانسور می‌کند؟ وی تأکید کرد: وظیفه ما  و حوزه‌های انقلابی فقط محکوم کردن حرکت‌ها نیست و امروز جامعه ما نیاز دارد که ابعاد انقلاب اسلامی تبیین شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان این که نباید سبک زندگی ما به گونه ای باشد که فقط معطوف به انتخابات باشد اظهار کرد: این که هر چهار سال بیاییم مطالبی را بیان کنیم و بعد از انتخابات از آن‌ها عبور کنیم تا انتخابات بعدی، یک حرکت انقلابی و اسلام محمدی که بایستی حرکتی مستمر و پایدار باشد نیست. یکی از آسیب‌هایی که در جامعه ما وجود دارد این است که؛ کسانی که در انتخابات یک امکان  و فرصتی به دست می‌آورند هنوز این امکان را به دست نیاورده می‌گویند که این‌ها کافی نیست و من باید اختیارات دیگری هم داشته باشم درحالی‌که باید بیاید و توضیح دهد که با این‌هایی که داشته‌اید چه کرده‌اید؟ جلیلی ادامه داد: می‌گویند مراجعه به آراء عمومی، مراجعه به آراء عمومی همان انتخابات است مانند انتخابات ریاست جمهوری، همین کسانی که در این مراجعه به آراء عمومی توانسته‌اند اعتماد مردم را جلب کنند، خوب حالا باید بیایند گزارش دهند در این مراجعه به آراء عمومی چه گزارشی دارید که بدهید؟