پاسخ ثبت احوال استان به درخواست افزایش ظرفیت رسیدگی به درخواست تعویض کارت ملی

2برابر پذیرش روزانه ، ظرفیت داریم

نویسنده : رضا شیدا
«ثبت احوال اعلام کرده اعتبار کارت های ملی قدیمی تا پایان سال به اتمام می رسد. به همین دلیل از ثبت احوال خواهشمندیم روزانه به تعداد بیشتری از درخواست های مردمی رسیدگی کند تا  در روند دریافت کارت ملی هوشمند تسریع شود.»
 
یکی از شهروندان با ارسال پیامی به سامانه تلگرامی روزنامه «خراسان رضوی»با اشاره به تمام شدن اعتبار کارت های ملی قدیمی در پایان سال 96، خواستار افزایش ظرفیت رسیدگی به درخواست مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند شد.
مردم زودتر اقدام کنند
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان در پاسخ به این درخواست شهروند می گوید: اعتبار کارت های ملی قدیمی امسال به پایان می رسد و از سال آینده کارت های ملی گذشته اعتبار نخواهد داشت، با توجه به این مطلب از شهروندان می خواهیم با توجه به زمان کم باقی مانده تا پایان سال در اسرع وقت برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند و این کار را به روزهای پایانی سال موکول نکنند. محسنی تصریح می کند: ظرفیت موجود برای انجام مراحل دریافت کارت ملی هوشمند در دفاتر پستی و پیشخوان، روزانه هشت هزار و 500 نفر است که هم اکنون حدود چهار هزار نفر به ما مراجعه می کنند و ظرفیت ما دو برابر مراجعه روزانه است. معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان می افزاید: درخواست اولیه گرفتن نوبت برای دریافت کارت ملی هوشمند، به صورت اینترنتی انجام می شود و پس از آن، شهروندان می توانند نزدیک ترین دفتر را برای انجام مراحل صدور کارت، انتخاب کنند. وی خاطرنشان می کند: در شهرستان مشهد هشت دفتر پستی و 28 دفتر پیشخوان، آماده ارائه خدمات برای صدور کارت ملی هوشمند هستند.