قاضی بخشی محبی :

معدن غیر مجاز سنگ گرانیت در ارتفاعات جنوبی مشهد تعطیل شد

خبیری/ معاون عمومی وانقلاب دادستان استان گفت: معدن غیر مجاز برداشت سنگ گرانیت در کوه های خلج واقع در ارتفاعات جنوبی مشهد تعطیل شد.قاضی"محمد بخشی محبی" در گفت وگو با خراسان رضوی افزود: هفته گذشته شکایتی از سوی کوه نوردان وسازمان های مردم نهاد محیط زیستی مبنی بر برداشت غیر مجاز از معدن سنگ گرانیت که مدعی بودند متعلق به آستان قدس رضوی است به دادستانی رسید و برای مشخص شدن مالکیت این معدن، نماینده آستان قدس به دادستانی دعوت شد .
وی اضافه کرد: با توضیحات نماینده آستان قدس، مشخص شد این معدن تا آذر ماه سال گذشته مجوز برداشت داشته واکنون غیر مجاز اقدام به برداشت کرده ودرحال تخریب طبیعت وکوه های ارتفاعات جنوبی است. برای این که محرز شود افرادی که درحال برداشت از معدن هستند، مجوز سازمان صنعت، معدن وتجارت را دارند، روزگذشته گروهی متشکل از نمایندگان این سازمان، شهرداری، حفاظت از محیط زیست ودادستانی در محل حاضر شدند وپس از این که مشخص شد، برداشت غیر مجاز بوده، معدن تعطیل شد.
قاضی بخشی محبی تصریح کرد: پس از تعطیلی این معدن غیر مجاز، براساس ماده 19قانون معادن به دنبال این هستیم میزان خسارت به محیط زیست را مشخص و برای احقاق این خسارت اقدام کنیم.
وی با بیان این که طبق قانون، منابع طبیعی موظف است معادن را بعد از اتمام برداشت به حالت قبل برگرداند و پوشش گیاهی ایجاد کند، اظهارکرد: ماه گذشته در بازدیدی که با حضور دادستان واعضای شورای حفظ حقوق بیت المال از ارتفاعات جنوبی داشتیم، مشاهده کردیم معادن تعطیل شده به حال قبل برنگشته است از این رو به دنبال این هستیم ببینیم حقوق دولتی از این معادن دریافت شده است یا خیر ؟ واز منابع طبیعی خواهیم خواست این کار انجام شود.
بخشی محبی افزود: تا کنون شهرداری مشهد پوشش گیاهی از بین رفته توسط این معادن را احیا می کرد که البته از محل پول های مردم است ودرست نیست وباید منابع طبیعی این کار را انجام دهد و این کاردردستور حفاظت از حقوق عامه است.