اتمام حجت استاندار با مسئولان پژوهش دستگاه های اجرایی

رشیدیان: اگر مسئولان حوزه پژوهش ادارات از نمایشگاه بازدید نکنند برکنار می شوند
استاندار گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان اعتبارات پژوهشی را به صورت صحیح هزینه کنند. 
به گزارش خراسان رضوی علیرضا رشیدیان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که شامگاه شنبه در ساختمان شهدای استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری نمایشگاه پژوهش‌های استانی اظهار کرد: در این جلسه بنده تذکر می‌دهم  و تأکید مؤکد می‌کنم؛ مدیران کل به ویژه مدیران صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، گردشگری و دیگر مدیران کل که دارای بودجه پژوهش هستند باید از این بودجه به‌طور درست  برای رفع معضلات فرایندهای اجرایی و حوزه‌های مأموریتی استفاده کنند که اگر در این زمینه استفاده می‌شد هم  انگیزه  بسیار خوبی بین پژوهشگران ما به وجود می آمد و هم کمکی برای مدیران بود که بتوانند در حوزه‌های تخصصی خود از ظرفیت پژوهشگران استفاده کنند.
وی ادامه داد: در بازدیدی که از نمایشگاه پژوهش استان داشتم، مشاهده کردم که در حوزه‌های مختلف تخصصی، پژوهشگران جوان ما  دستاورد‌های بسیار بزرگی داشته اند. بنده قبلاً گفته ام هم مدیران مربوط در همه دستگاه‌ها که مسئولیت هزینه کرد یک درصد اعتبارات پژوهش را دنبال می‌کنند و هم دیگر مدیران ادارات باید از این دستاوردها بازدید کنند. بنده این موضوع را بررسی خواهم کرد که مدیران مراجعه کرده‌اند یا خیر؟ مؤکدا مسئولان پژوهش دستگاه‌های  اجرایی باید این کار را انجام دهند این باید را به‌عنوان تکلیف اداری عرض می‌کنم و اگر بشنوم این افراد به نمایشگاه نرفته و از دستاوردها بازدید یا با مسئولان این دستاوردها صحبت نکرده‌اند، مسئول مربوط در حوزه پژوهش باید تغییر کند؛ چراکه این شخص به درد این کار نمی‌خورد. لازم است بودجه پژوهش را از حالت تکلیف اداری خارج و از آن  به عنوان یک نیاز و امر ضروری برای توانمندسازی دستگاه‌ها استفاده کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان درباره مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان به خراسان رضوی گفت: در حوزه توزیع اعتبارات شاخص‌های اقتصادی که اعتباری معادل 133 میلیارد تومان در اختیار استان قرارگرفته بود، 50درصد این اعتبارات برای یارانه سود تسهیلات در اختیار بخش خصوصی قرارگرفته است.
جمشیدی افزود: در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان 50درصد باقی مانده یعنی 66 میلیارد تومان توزیع اعتبار و پروژه‌های مدنظر مشخص شد  که برای نمونه، حدود 29 میلیارد تومان اعتبار برای احیای قنوات استان در نظر گرفته‌شده و تعدادی پروژه در حوزه گردشگری و تأمین زیرساخت‌ها بوده است.
وی اضافه کرد: در این جلسه همچنین اعتبارات جرایم راهنمایی و رانندگی  معادل 25 میلیارد تومان تعیین شد که70درصد آن یعنی 17 میلیارد تومان مربوط به حوزه شهری و هشت میلیارد یعنی 30درصد باقی مانده مربوط به دهیاری‌هاست که از این 17 میلیارد تومان 50درصد در اختیار شهرداری‌های مشهد قرارگرفته است.