اخبار

فردا تشییع پیکر مطهر 
یک شهید مدافع حرم در مشهد
مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم «حمید حسین زاده» صبح فردا در مشهد مقدس برگزار می شود. به گزارش ایثار، مراسم تشییع این شهید والامقام لشکر فاطمیون ساعت 9 صبح فردا، 21 آذر از مقابل حسینیه پیروان دین نبوی واقع در خیابان نواب صفوی آغاز و پس از طواف در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برای خاک سپاری در جوار همرزمان شهیدش به بهشت رضا(ع) منتقل می شود. شهید حسین زاده در 21تیر 69 چشم به جهان گشود و در دوم آذر امسال در منطقه عملیاتی بوکمال سوریه به دست ایادی تروریست به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
 
از فردا در مشهد مقدس آغاز می شود 
جشنواره قرآنی مدهامتان 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان طی روزهای 21 تا ۲۴ آذر در مشهد مقدس برگزار می‌شود. «سید‌سعید سرابی» در نشست خبری دوازدهمین جشنواره مدهامتان با بیان این که افتتاحیه این جشنواره سه‌شنبه 21 آذر آغاز می‌شود، افزود: افتتاحیه جشنواره مدهامتان 21 آذر ساعت 18 در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس برگزار می‌شود. وی بابیان این که این رقابت‌ها طی دو روز برپا می‌شود، ادامه دارد: رقابت ملی چهارشنبه و پنج‌شنبه برپا می‌شود و برترین‌ها در مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل خواهند شد.سرابی با اشاره به این که 22 نفر داوری رقابت‌ها را بر عهده دارند، گفت: در مرحله کشوری 59 نفر از خواهران و 205 نفر از برادران به رقابت می‌پردازند و استادان بین‌المللی نیز قضاوت این جشنواره را بر عهده دارند.
رقابت ۲۷۰ شرکت‌کننده در جشنواره مدهامتان
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در این باره گفت: در جشنواره مدهامتان که به میزبانی مشهد مقدس برپا می‌شود، ۲۷۰ نفر به رقابت می‌پردازند. حجت‌الاسلام ارزانی خاطر نشان کرد: شهر مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد، بر همین اساس ما مرحله کشوری جشنواره مدهامتان را در مشهد برگزار می‌کنیم. ارزانی در ادامه درباره اطلاق عنوان «مدهامتان» به این جشنواره گفت: مدهامتان نمادی از بهشت است که تراکم درختان بهشتی را متصور می‌سازد. در این جشنواره با توجه به این که مشهد، پایتخت جهان اسلام در سال ۲۰۱۷  است، میزبان این جشنواره شهر مشهد معرفی شده است.وی افزود: فراخوان این جشنواره از ۱۵ مرداد ۹۶ آغاز و مراحل استانی از شهریور تا دهه اول آبان برگزار شد. در این جشنواره در مجموع ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر ثبت نام کردند که ۲۷۰ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.حجت‌الاسلام ارزانی به رشته‌های جشنواره مدهامتان اشاره کرد و گفت: این جشنواره در رشته‌های قرائت، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، ترتیل، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تصحیح قرائت اذکار نماز ویژه نوجوانان برگزار می‌شود.