حوادث

واژگونی سمند 2 کشته و 4مصدوم
 بر جای گذاشت
 کلاته- رئیس جمعیت هلال‌احمر سبزوار گفت: واژگونی یک دستگاه خودروی سواری سمند در کیلومتر 110 سبزوار - شاهرود دو کشته و چهار مصدوم بر جای گذاشت. محمدعلی جباری ثانی در گفت‌وگو با خراسان رضوی با اشاره به واژگونی یک دستگاه خودروی سواری سمند در کیلومتر 110 سبزوار – شاهرود، اظهار کرد: این حادثه شنبه‌شب به وقوع پیوست و بلافاصله نیروهای جمعیت هلال‌احمر به محل اعزام شدند. وی افزود: به دلیل شدت حادثه دو نفر از سرنشینان خودرو درصحنه جان خود را از دست دادند.وی گفت: همچنین چهار مصدوم این حادثه نیز پس از اقدامات اولیه توسط دو دستگاه آمبولانس جمعیت هلال‌احمر به بیمارستان امداد شهید بهشتی سبزوار منتقل شدند. جباری ثانی تصریح کرد: دلایل وقوع حادثه از سوی کارشناسان مربوط در حال بررسی است.
کشف بیش از 490 میلیون ریال کالای قاچاق در تربت حیدریه
 پلیس تربت حیدریه محموله کالای قاچاق راقبل از رسیدن به مقصد شناسایی و توقیف کرد.به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی تربت حیدریه گفت:  ماموران ایستگاه بازرسی شهید شیردل کامه هنگام کنترل خودروهای عبوری محور تربت حیدریه- مشهد، به دو دستگاه اتوبوس مسافربری که از استان های جنوبی به سمت مشهد در حرکت بودند، مشکوک شدند. سرهنگ «اکبر آقابیگی» افزود: ماموران پس از هدایت اتوبوس ها به داخل ایستگاه در بازرسی از آن ها مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق شامل 1100 متر پارچه خارجی، 200 ثوب شلوار، 100 ثوب اورکت، 13 دستگاه بخاری گازسوز خارجی، 17 کیلو انفیه، 1180 بسته سیگار خارجی و یک سری مواد خوراکی قاچاق فاقد هرگونه مجوز حمل، کشف کردند. وی با اشاره به این که ارزش ریالی کالاهای کشف شده بیش از 490 میلیون ریال است، خاطر نشان کرد: در این زمینه 3 نفر متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
دستگیری سارقان کابل های برق
پلیس مه ولات باند حرفه ای سارقان کابل های برق رامتلاشی کرد.فرمانده انتظامی مه ولات گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان در محور شادمهر به تربت حیدریه به یک دستگاه خودروی سواری تیبا که دارای دو سرنشین مرد بوده مشکوک شدند که پس از بازرسی از خودرو داخل صندوق عقب آن کابل های برق داخل کیسه و یک عدد قیچی بزرگ آهن بری کشف شد. سرهنگ دوم حمزه ذوالفقاری افزود: پس از استعلام از شهرستان های همجوار مبنی بر احتمال سرقت کابل های برق گزارشی از فرماندهی انتظامی گناباد مبنی بر سرقت کابل های برق خیابان های المهدی و طالقانی در همان شب اعلام شد و با توجه به اهمیت موضوع، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت. سرهنگ ذوالفقاری تصریح کرد: متهمان که 30 و 41 ساله و سابقه دار هستند در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی شدند اما در مواجهه با مستندات و ادله پلیسی به سرقت 120 کیلو انواع سیم کابل مسی برق از گناباد اعتراف کردند. وی گفت: با توجه به گزارش سرقت های مشابه در استان، متهمان با هماهنگی قضایی طی چندین مرحله مورد بازجویی قرار گرفتند و به 5 فقره سرقت کابل های برق از شهرستان های چناران، قوچان، نیشابور، فریمان و گناباد اعتراف کردند.
سارق حرفه ای در داورزن به دام افتاد
داورزنی- جانشین فرماندهی انتظامی داورزن در گفت وگو با خبرنگار خراسان رضوی در داورزن از دستگیری سارق حرفه ای کارگاه شن شویی در شهرستان خبر داد. حسن کمالی افزود:در پی چندفقره سرقت در کارگاه شن شویی داورزن ،موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت و سارق حرفه ای هنگام ارتکاب جرم به دام افتاد. وی افزود:عوامل گشت پلیس بخش باشتین شب گذشته ،سارق را در حال سرقت از کارگاه شن شویی واقع درروستای ریوند مشاهده کردند که سارق پس از متوجه شدن با خودروی وانت خود از محل متواری شد که پس از تعقیب عوامل گشت به دام افتاد. کاملی در ادامه گفت:متهم برای تحقیقات به مقر انتظامی داورزن منتقل شد وپس از اعتراف از 5 فقره سرقت و 400کیلوگرم چدن و مقادیر زیادی وسایل از سایر کارگاه ها پرده برداشت که پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد.  
کشف ۲۱۱ کیلوگرم مواد مخدر
راسخی نیا- فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۱۱ کیلوگرم تریاک در حوزه استحفاظی نیشابور خبر داد.سردار قادر کریمی در این باره گفت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان شب گذشته در پی کسب خبری مبنی بر حمل و جابه جایی مواد مخدر توسط یک دستگاه تریلر از استان های جنوبی کشور به مقصد مشهد بلافاصله وارد عمل شدند و ضمن هماهنگی با مقام قضایی خودروی تریلر را در حوزه استحفاظی نیشابور متوقف کردند.
دستگیری شکارچیان در منطقه شکار ممنوع شهرستان سرخس
محمودی- رئیس اداره محیط زیست سرخس از دستگیری شکارچیان متخلف قبل از اقدام به شکار خبر داد. به گزارش خراسان رضوی، غلام زاده گفت:با توجه به گزارش های دریافتی از همیاران محیط زیست مبنی بر حضور یک دستگاه خودروی نیسان در منطقه حفاظت شده تخت سلطان و پایش منطقه برای شکار آهو،ماموران محیط زیست عازم منطقه شدند. رئیس محیط زیست سرخس افزود: ماموران محیط زیست با استفاده ازدوربین و ردزنی موفق شدند خودروی نیسان را که در منطقه توقف کرده بود شناسایی کنند. از بازرسی خودرو یک قبضه سلاح تک لول،یک دستگاه دوربین چشمی و دو عدد فشنگ ساچمه کشف وضبط شد.وی افزود:از آن جا که متخلفان با حمل سلاح و هنگام شکار در منطقه حفاظت شده دستگیر شدند به جرم خود اعتراف کردند که با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. وی گفت:منطقه حفاظت شده تخت سلطان در 20 کیلومتری جنوب شهرستان مزداوند با وسعت 18990هکتار قرار دارد و پوشش گیاهی منطقه شامل گونه های قیچ،کاروان کش،خارشتر،تاغ و ...است و پستاندارانی چون آهو،قوچ، میش ، کفتار،گرگ ،گراز ،پلنگ ،روباه معمولی و شغال در این منطقه زندگی می کنند.