چهره‌ها و خبرها

مدیرکل پست خراسان رضوی :
شتاب در اجرای پروژه سیماک نیازمند تعامل دستگاه های اجرایی است
صفری /مدیرکل پست خراسان رضوی گفت: شتاب بخشی به اجرای پروژه سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک موسوم به «سیماک» در این استان نیازمند تعامل و همراهی دستگاه های اجرایی مربوط است. محمدرضا شفیعی در نشست بررسی اجرای پروژه سیماک در گناباد این پروژه را از مصادیق مهم تحقق اقتصاد مقاومتی و دستاورد مهم دولت دوازدهم برای کاهش بوروکراسی اداری دانست و افزود: خراسان رضوی اواخر مهر گذشته به عنوان پانزدهمین استان کشور به سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک کشور پیوست. وی افزود: آموزش های اولیه برای اجرای این طرح در شهرستان های مختلف استان در دست اقدام است و تاکنون 20 نفر این آموزش ها را فراگرفته اند. 
 
 
 
رئیس اداره بهزیستی نیشابور خبرداد:
تسهیلات 42 میلیارد ریالی اشتغال برای توانجویان بهزیستی نیشابور
راسخی نیا/ رئیس اداره بهزیستی نیشابور از اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی دولت به توانجویان نیشابور خبر داد و با اشاره به  رشد 3.5 برابری این وام‌ها طی امسال افزود: ما امسال 42میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی پرداخت می‌کنیم و برای اشتغال 375 نفر تعهد داریم. طی سال 96- 95 
336 نفر تسهیلات اشتغال دریافت کرده‌اند. همچنین سال گذشته رقم تسهیلات 12میلیارد ریال بود.«علی صدر»  به مهم‌ترین هزینه‌های تخصیص‌یافته این سازمان پس از پرداخت حقوق و مزایای حدود 70 کارمند که عمده آنان از جمله خود وی همزمان به‌خاطر شمار فراوان مددجویان در این شهرستان مددکار هم هستند اشاره و اعلام کرد :اعتبارات متنوع پرداختی ما پرداخت یارانه به مراکز توان بخشی نیز شامل کمک‌ به مددجویان است.
 
 
رئیس میراث فرهنگی گناباد خبرداد:
بازسازی بافت تاریخی روستای ریاب آغاز شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: طرح مرمت و بازسازی بافت تاریخی روستای هدف گردشگری ریاب از توابع شهرستان گناباد از محل اعتبارات سازمان میراث فرهنگی آغاز شد.به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی،علیرضا شناسایی اظهارکرد: مرمت و بازسازی بخشی از بافت تاریخی روستای ریاب با اعتباری حدود400 میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز شد.وی افزود: در این مرحله کوچه شهید بهفر به طول 120 متر به صورت سنتی و بر اساس معماری بومی منطقه بازسازی خواهد شد.