حوادث

15 کشاورز طعمه کلاهبردار 4 میلیارد ریالی زعفران
عامل کلاهبرداری چهار میلیارد ریالی با چک های جعلی از 15 کشاورز زعفران کار در تربت حیدریه شناسایی و دستگیر شد.فرمانده انتظامی استان گفت: در پی دریافت گزارشی از یک شعبه بانکی در شهر تربت حیدریه مبنی بر ارائه چک جعلی توسط یکی از مشتریان بانک، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع آغاز شد. سردار «قادرکریمی» افزود: کارآگاهان مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تربت حیدریه با هدایت تخصصی «سرهنگ آقا بیگی» ، فرمانده انتظامی این شهرستان با بررسی های عملی به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد چک های جعلی چند بار برای خرید زعفران استفاده و کلاهبرداری های مشابه دیگری نیز از سوی شرکت های خصوصی در تربت حیدریه و شهرستان های همجوار گزارش شده است. وی افزود: تحقیقات بعدی کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با پیگیری سرنخ های موجود به اطلاعاتی رسید که به شناسایی و دستگیری عامل این کلاهبرداری حرفه ای منجر شد. وی‌اظهار کرد: متهم با معرفی خود به عنوان و ابسته به سازمان های دولتی، پس از جلب اعتماد کشاورزان در روستاهای شهرستان تربت حیدریه با صدورچک های جعلی چهار میلیارد ریال زعفران خریده است. وی گفت: براساس تحقیقات پرونده این متهم 27 ساله تاکنون به 15فقره کلاهبرداری اعتراف کرده است و تحقیقات از او برای کشف دیگر اقدام های مجرمانه اش ادامه دارد.
قاچاقچیان «هوبره» به دام افتادند
با هوشیاری پلیس خواف دو قاچاقچی «هوبره» شناسایی و دستگیر شدند.سرهنگ قربانی فرمانده انتظامی خواف گفت: یکی از تیم های پلیس مبارزه با مواد مخدر خواف، هنگام گشت زنی در یکی از محورهای اصلی حوزه استحفاظی، به یک دستگاه خودروی پراید با دو سرنشین جوان مشکوک شد و آن را با علایم هشدار دهنده متوقف کرد. وی افزود: ماموران این فرماندهی پس از بررسی مدارک راننده، در بازرسی ازخودرو 11 قطعه پرنده کمیاب «هوبره» از گونه های  در خطر انقراض کشف کردند. وی‌ادامه داد: هوبره های کشف شده برابر دستور مقام قضایی به اداره محیط زیست شهرستان تحویل شد و متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.
جوان معتاد، سارق سریالی کارخانه
با تلاش پلیس، عامل سرقت های سریالی از یک کارخانه شهرستان تربت جام، شناسایی و دستگیر شد.سرهنگ کیانی فرمانده انتظامی تربت جام گفت: با دریافت شکایتی از سوی مدیرعامل یک کارخانه در حاشیه شهر تربت جام مبنی بر سرقت های سریالی از کارخانه، موضوع در دستور کار تیمی از ماموران کلانتری 12 این فرماندهی قرار گرفت. وی افزود: در بررسی های ماموران کلانتری 12 مشخص شد سارق طی چندین مرحله لوازمی از جمله سیم و کابل برق فشار قوی، لوله، شیرآلات، دستگاه ها و تجهیزاتی که جنس مواد آن از مس و برنج بوده را سرقت و خسارت زیادی به کارخانه وارد کرده است. سرهنگ کیانی تصریح کرد: ماموران به مردی جوان مظنون شدند و با کنترل نامحسوس وجمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضایی او را دستگیر کردند.وی اظهار کرد: متهم در ادامه بازجویی ها به سرقت از این کارخانه و فروش اموال مسروقه به دو نفر مالخر به ازای تامین مواد مخدر اعتراف کرد که ماموران این فرماندهی با هماهنگی مقام قضایی بلافاصله افراد مالخر را دستگیر کردند.
خواستگار کینه جو لو رفت
پلیس فتای تایباد خواستگار کینه جویی که اطلاعات خصوصی زن جوانی را در فضای سایبری منتشر کرده بود، شناسایی و دستگیر کرد.سرهنگ حسن ناگهانی فرمانده انتظامی شهرستان تایباد بااعلام این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضایی توسط خانم جوانی مبنی بر هتک حیثیت و بارگذاری شماره تلفن همراهش درشبکه اجتماعی اینستاگرام و مزاحمت های پی در پی افراد ناشناس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت. وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از یک سری تحقیقات فنی با استفاده از مهندسی اجتماعی متهم را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند. سرهنگ ناگهانی تصریح کرد: متهم 30 ساله در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی بودکه در ادامه تحقیقات، در مواجهه با ادله و مستندات، اعتراف کرد که درسال 94 با شاکی پرونده آشنا شده و پس از گرفتن جواب منفی در خواستگاری، برای انتقام گرفتن، با شماره تلفن شاکی یک صفحه اینستاگرام را فعال و مطالب کذب در آن درج کرده است. وی خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
برخورد موتورسیکلت با تراکتور
یک قربانی گرفت

تصادف شدید تراکتور با موتورسیکلت در جوین راکب موتورسیکلت را به کام مرگ کشاند.سرهنگ مهدی غلام زاده فرمانده انتظامی جوین گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر یک فقره تصادف جرحی در محور فرعی کارخانه قند، ماموران کلانتری مرکزی و عوامل امدادی و پلیس راه در محل حاضر شدند. وی افزود: در بررسی های به عمل آمده در محل حادثه، مشخص شد یک دستگاه موتورسیکلت با یک دستگاه تراکتور که از محور فرعی وارد محور اصلی شده، به شدت برخورد کرده است. سرهنگ غلام زاده تصریح کرد: دراین سانحه راکب 25 ساله موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارد شده در دم فوت کرد. وی افزود: علت تامه تصادف را کارشناسان پلیس راه، بی احتیاطی از جانب راننده تراکتور به علت رعایت نکردن حق تقدم اعلام کرده اند.
کشف بیش از 100 کیلوگرم مواد افیونی
 فرمانده مرزبانی استان  از کشف بیش از 100 کیلو گرم مواد افیونی توسط مرزبانان هنگ تایباد، خبر داد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان  ، سردار "جان ثنار "  گفت: مرزداران هنگ تایباد موفق شدند بیش از 100 کیلوگرم مواد مخدر را کشف کنند.وی در ادامه افزود: مرزداران  موفق شدند 15 کیلو و 850 گرم هروئین فشرده را از یک دستگاه خودرو کشف کنند.سردار جان نثار خاطر نشان کرد: نیروهای مرزبانی  همچنین موفق به کشف  71 کیلو و 400 گرم حشیش و 14 کیلو و 300 گرم تریاک شدند که در مجموع 85کیلو و 700 گرم مواد افیونی در چهار کوله جاسازی شده بود. دو قاچاقچی اتباع بیگانه دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.