چــهــره ها‌ وخــبــرها

معاون دام پزشکی استان خبرداد:
افزایش 30 درصدی صادرات آلایش دامی از استان
معاون سلامت اداره کل دام پزشکی استان  گفت:صادرات آلایش خوراکی و غیرخوراکی دام، طیور و آبزیان از مبدأ استان، بیش از 30 درصد افزایش داشته است.به گزارش روابط عمومی این اداره کل، رشتی باف اظهار کرد: صادرات آلایش خوراکی و غیرخوراکی دام، طیور و آبزیان در چهار ماه ابتدای امسال دو هزارو ۳۷۵تن به ارزش بیش از چهار میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 547 تن افزایش داشته و مقصد آن نیز کشورهای عضو اتحادیه اروپا نظیر آلمان، ایتالیا، لهستان و کشورهای عربی نظیر لبنان، کشورهای خاور میانه، خاوردور و آسیای میانه بوده است.
 
 
 
سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد خبر داد
صدور تذکره تابعیت در کنسولگری افغانستان در مشهد

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد، از آغاز صدور تذکره تابعیت برای مهاجران در این نمایندگی خبر داد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید نورا... راغی ، سرکنسول افغانستان در مشهد در این باره اظهار کرد: با هدف سهولت در صدور تذکره تابعیت برای مهاجران ، هیئت ثبت احوال جمعیت در کنسولگری افغانستان مستقر شد و متقاضیان دریافت تذکره می‌توانند به این نمایندگی مراجعه کنند. ضمنا این نمایندگی خدمات تاییدی تذکره را ارائه می دهد.

 

مدیرکل بین الملل راه آهن:
قطعه سوم خط آهن خواف‌-هرات تا مهر تکمیل نمی‌شود!
در حالی که مشاور ریلی وزیر راه از دستور رئیس جمهور برای تکمیل خط آهن خواف-هرات تا مهرخبر داده بود، مدیرکل بین الملل راه آهن گفت: تا آن زمان تنها نیمی از این خط تکمیل می شود.نظری در گفت وگو با مهر گفت: قطعات اول و دوم این خط آهن که در تعهد ایران بوده، تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است، ساخت قطعه سوم این خط ریلی نیز به طول ۶۴ کیلومتر در تعهد ایران است که زیرسازی آن تکمیل شده و شرکت پیمانکار در حال ریل گذاری است که تا مهر ماه در بهترین حالت می توانیم حدود ۵۰ درصد آن (ایستگاه قوریان) را تکمیل کنیم.