اخبار

روایت شنیدن اولین ندای توحیدی دنیا 
هنوز با این دنیا و آدم هایش احساس غریبی می‌کند. چشمان او بسته اما چشمان نمازگزاران باز است تا نظاره‌گر باشند این سنت نبوی را. اصلا شاید چشمانش برای این بسته است که همه وجودش گوش باشد برای شنیدن. به گزارش ایکنا، مسجد امام علی(ع) در مشهد میزبان فرشتگانی است که تازه زمینی شده اند؛ قرار است به صورت نمادین در گوش تعدادی کودک اذان و اقامه خوانده شود. بعد از اقامه نماز، نوزاد اول را مادر برای خواندن اذان و اقامه به امام جماعت مسجد می‌سپارد. امام جماعت به آرامی دهانش را به نزدیکی گوش طفل می برد و اذان را زمزمه می‌کند: ا... اکبر ...، اشهد ان لا اله الا ا...، در حاشیه این مراسم حجت‌الاسلام «حمیدرضا ایزانلو» امام جماعت مسجد امام علی (ع) می گوید: این برنامه فرهنگی مذهبی با هدف تشویق مردم به فرزندآوری اجرایی شده است. وی با بیان این که خواندن این اذان و اقامه در گوش نوزادان از سنت های مسلمانان است، افزود: وقتی نابه سامانی‌های فرهنگی جامعه را بررسی می‌کنیم، درمی‌یابیم که سنت‌های اسلامی را در جامعه کمرنگ کرده‌ایم؛ لذا وقتی به تاکیدات دینی جامه عمل بپوشانیم، در فرهنگ جامعه هم تأثیرگذار است و به تبع آن اقتصاد و سیاست ما دینی خواهد شد.
 
شمارش معکوس برای افتتاح پردیس سینمایی اطلس مشهد
پردیس سینمایی اطلس با مشارکت بخش خصوصی و با 11 سالن و ظرفیت 1200 نفر در مشهد در حال احداث است. «سید سعید سرابی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بازدید از سالن های این سینما اظهار کرد: بسیار خرسندیم که بخش خصوصی در اجرایی شدن گفتمان اقتصاد فرهنگ و هنر گام نهاده است و این را به فال نیک می گیریم.به گزارش روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، سرابی تاکید کرد: ضروری است، افتتاحیه ای شایسته و نیز جشنواره های مختلف فرهنگی، هنری و سینمایی را در این پردیس سینمایی داشته باشیم، چرا که در این فضا نه تنها سالن های سینمایی بسیار خوبی احداث شده بلکه به حوزه هایی همچون کتاب و کتاب خوانی، نگارخانه ، سوغات زیارت و ... نیز ورود شده است. شایان ذکر است پردیس سینمایی اطلس در مجتمع تجاری اطلس واقع در ابتدای بولوار سیدی مشهد در حال احداث است.
 
حضور 17هنرمند مشهدی در نمایشگاه ملی صنایع دستی 
17هنرمند مشهدی در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که یکم تا هفتم شهریور ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند. «محمد مطیع» سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه هنرمندان ۳۱ استان کشور شرکت می کنند که از استان خراسان رضوی 17هنرمند در رشته های سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، فیروزه، احجام چوبی، البسه محلی، پوستین دوزی سنتی، سفال و سرامیک و همچنین عشایر منطقه زاوین کلات در این نمایشگاه حضور دارند.