چهره‌ها و خبرها

مدیر جهادکشاورزی بردسکن خبرداد:
مبارزه بیولوژیک در ۳۰۰ هکتار از مزارع پنبه بردسکن درحال انجام است
نوری-مدیر جهادکشاورزی بردسکن از اجرای طرح مبارزه بیولوژیک در 300هکتارازمزارع پنبه این شهرستان خبرداد. محمدی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: امسال پنبه در هزار و 351 هکتاراز اراضی کشاورزی شهرستان بردسکن کشت شده است. وی افزود: 300 هکتار از این میزان در قالب طرح مدیریت تلفیقی آفات بانصب تریکوکارت و رهاسازی زنبور براکون باکمک وهمیاری ناظران گیاه پزشک شهرستان درراستای کاهش سموم شیمیایی در مزارع و حفظ حشرات مفید جهت مبارزه علیه آفت کرم غوزه پنبه به صورت بیولوژیک درحال انجام است. به گفته وی زمان مناسب کنترل بیولوژیک کرم غوزه بانصب فرمون های اختصاصی در مزارع پنبه تعیین شده است. 
 
 
 
مدیرکمیته امداد جغتای خبرداد:
پرداخت 3 میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی به مددجویان ازابتدای امسال

گفتی- مدیرکمیته امداد جغتای گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 100 فقره تسهیلات کارگشایی به میزان سه میلیارد ریال به مددجویان این شهرستان پرداخت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. رضا مسکنی در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان این که طی سال گذشته و امسال به تمامی افراد متقاضی تسهیلات داده شده است، افزود: سقف تسهیلات اعطایی به مددجویان در سال گذشته 30 میلیون ریال بود ولی امسال به 50 میلیون ریال افزایش یافته است. مدیرکمیته امداد جغتای ادامه داد: همچنین وام های امدادی از 150 میلیون ریال به 500 میلیون ریال افزایش یافت. این تسهیلات بدون دریافت سود به مددجویان تحت پوشش، داده می شود. 

 

فرماندار  سبزوار خبرداد: 
نخستین کارخانه فرومنگنز غرب استان با سرمایه گذاری خارجی احداث می شود
پورسخاوت - فرماندار  سبزوار گفت: نخستین کارخانه فرو سیلیکو منگنز غرب خراسان رضوی با سرمایه گذاری خارجی در این شهرستان احداث می شود. احمد برادران افزود: این کارخانه در محدوده معدن فرومنگنز در روستای شامکان از توابع بخش ششتمد سبزوار و با همکاری سرمایه گذار چینی ساخته می شود. وی تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری در این پروژه بیش از 580 میلیارد ریال است که زمینه اشتغال حدود 150 نفر را نیز فراهم می کند. برادران با بیان این که این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 50 هزارتن فروسیلیکو منگنز را دارد، خاطرنشان کرد: فرایند واگذاری طرح تکمیل شده است و اکنون در مرحله جانمایی و واگذاری زمین به میزان 15 هکتار هستیم.