خراسان به روایت خراسان

30 مرداد 1352

زنی جیب پنج نفر را زد

44 سال پیش در چنین روزی، روزنامه «خراسان» نوشت:

زنی جیب پنج نفر را زد اما توسط ماموران دستگیر شد. متهم که زبیده نام دارد و 38ساله و دارای سوابق و پیشینه در جیب‌بری می‌باشد، در بازجویی‌هایی که از وی در آگاهی به عمل آمد، به پنج مورد سرقت و جیب‌بری در حرم مطهر و صحنین اعتراف کرد. براساس اعترافات زبیده، پرونده امر تشکیل گردیده و متهم با قرار صادره از طرف بازپرس بازداشت گردید. وجوه مسروقه از ناحیه متهم بالغ بر 20000ریال است.
تجدید فراش مردی، زنش را تا پای مرگ برد
بانوی 36ساله‌ای به نام زهرا به علت ناراحتی‌هایی که شوهرش برای او به وجود می‌آورد، تصمیم به خودکشی گرفت و با خوردن مقداری شیره تریاک خود را مسموم کرد. پس از آن که آثار مسمومیت در وی بروز کرد، همسایگانش با مشاهده حالت غیرعادی وی و با توجه به اختلافی که بین او و شوهرش وجود داشت، پِی به قضیه بردند و زهرا را با حال اغما به بیمارستان سوانح منتقل نمودند و در بخش مسمومین بستری و تحت معالجه قرار دادند. زهرا پس از بیست و چهارساعت در نتیجه معالجات پزشکان از مرگ حتمی نجات یافت و گفت: شوهرم پس از 17سال که با من زندگی می‌کند، چندیست با بیوه‌زنی ازدواج کرده و از همان موقع سر ناسازگاری با من دارد. تا به حال به خاطر فرزندانم صبر کردم ولی چون دیگر قادر به تحمل نبودم، تصمیم به خودکشی گرفتم. زهرا ادامه داد: اکنون از عملی که مرتکب شدم پشیمانم و اگر به خانه‌ام بازگشتم به خاطر فرزندانم بود و به خاطرشان ناملایمات بیشتری را هم تحمل می‌کنم تا آن‌ها بزرگ شوند.
چشم‌چران‌ها مصدوم شدند
موتورسواری به نام عباس، 26ساله در حالی که دوست 22ساله خود مرتضی را ترک موتور سیکلت خود سوار کرده و در خیابان آبکوه حرکت می‌کرد، متوجه عده‌ای توریست شد که از پیاده‌رو عبور می‌کردند. عباس بدون این که به مسیر خود توجهی داشته باشد، همچنان که موتورسیکلت را می‌راند سرگرم گفتگو و شوخی کردن با توریست‌ها بود که ناگهان با اتومبیلی که در کنار خیابان متوقف بود، به شدت تصادف کرد. شدت تصادف به حدی بود که عباس و مرتضی هر کدام به گوشه‌ای پرت شدند و به سختی آسیب دیدند. مصدومین چشم‌چران و متلک‌گو به وسیله اتومبیلی به بیمارستان سوانح منتقل گردیدند و تحت درمان قرار گرفتند.
مراسم کلنگ‌زنی و دیگر هیچ...!
7ماه قبل اولین کلنگ ساختمان دادگاه بخش خواف طی مراسمی به زمین زده شد که فرماندار و دادستان تربت حیدریه و جمع کثیری از مردم و روسا و کارمندان ادارات دولتی شرکت داشتند. با اینکه در آن روز تاکیدات فراوانی شد که ساختمان مذکور در نوع خود بی نظیر است و گفته شد که در فاصله دو ماه آینده ساخته و آماده می‌شود اما متاسفانه تاکنون از شروع به کار آن خبری نیست، حال این که دادگاه بخش خواف احتیاج مبرمی به محلی بزرگ و مناسب دارد.
تیم عقاب تهران با تیم کلنی فوتبال مشهد مساوی شد
سخنگوی اداره کل تربیت بدنی خراسان اظهار داشت: تیم فوتبال باشگاه عقاب تهران بنا به دعوت هیئت فوتبال خراسان، برای انجام دو مسابقه به مشهد آمده است. این تیم بعداز ظهر روز جمعه،  در مسابقه با تیم کلنی مشهد که در استادیوم سعدآباد در حضور بالغ بر پنج هزار تماشاچی برگزار شد، به نتیجه مساوی دست یافت.