امام جمعه سبزوار تشریح کرد:

توطئه انحراف اذهان ازفلسطین

جواد پور سخاوت،سبزوار

عکس:پور سخاوت امام جمعه سبزوار گفت: تقویت تروریست های داعش، قرار دادن گروه های مقاومت اسلامی از جمله حماس، حزب ا... و جهاد اسلامی در فهرست گروه های تروریستی، اجرای پروژه ایران هراسی در منطقه، ترغیب کشورهای عرب منطقه به خرید سلاح از کشورهای غربی از جمله توطئه های دشمن برای منحرف کردن ذهن ملت های مسلمان از مسئله فلسطین است. به گزارش خبرنگارما ،"حجت الاسلام غلامرضا مقیسه" خاطرنشان کرد: مسئله فلسطین، مهم ترین موضوع جهان اسلام است و مسلمانان باید با اتحاد و همبستگی برای رهایی این کشور از چنگال رژیم صهیونیستی تلاش کنند. وی همچنین افزود:پاسخ کوبنده ایران و حمله موشکی به مواضع تکفیری ها در "دیر الزور" سوریه نیز قدرت نظامی جمهوری اسلامی را به رخ آمریکایی ها کشید. وی اظهار کرد: دیر الزور در کشور سوریه منطقه ای استراتژیک در این کشور محسوب می شود که به محلی برای پرورش تروریست های داعش تبدیل شده بود. حجت الاسلام مقیسه با بیان اینکه این منطقه مرکز تجمع نیرو های تکفیری و داعش است، افزود: براساس آمارهای نیروهای مسلح، حمله موشکی سپاه پاسداران تلفات سنگینی برای تکفیری ها داشته است. وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس نیز گفت: دنیای اسلام باید هوشیار و مراقب رفتار و توطئه های رژیم صهیونیستی درباره مسئله فلسطین باشد. امام جمعه سبزوار با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضاییه افزود: شهید بهشتی یک عالم مجاهد و مبارز بود و به دلیل همین روحیه توسط تروریست ها در همان سال های نخست انقلاب به شهادت رسید.
داورزن،داورزنی - امام جمعه داورزن در خطبه نماز جمعه شهرستان اظهار کرد:روز قدس،روز فریاد زدن امت اسلامی بر سر ظالمان تاریخ در حمایت از قدس شریف ومردم مظلوم فلسطین با تدبیر امام راحل(ره)است. حجت الاسلام "محمود مداحی" افزود:نجات قدس،آرزوی پاک وآرمان مقدس معمار کبیرانقلاب اسلامی امام خمینی(ره) بود.
چناران،باقری- خطیب جمعه چناران در خطبه های این هفته در مصلای این شهر با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقرداعشی ها درسوریه گفت : پاسخ موشکی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقدام کور تروریستی در تهران، موجی از شور، شادی و امید در میان اقشار مختلف مردم به ‏وجود آورد. حجت الاسلام «مظفر تاجی» افزود : کاری که سپاه کرد از هر حیث اقدامی دقیق و انقلابی و حساب‏ شده بود.
طرقبه، عابد خراسانی –امام جمعه طرقبه در خطبه های این هفته نماز با اشاره به راهپیمایی باشکوه روز قدس گفت : روز قدس از ابتکارات بی نظیر امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود. حجت الاسلام ایزدی در ادامه اظهار کرد : روز قدس، یک روز به معنای حقیقی کلمه، بین‌المللیِ اسلامی است.
گناباد ،صفری - امام جمعه گناباد با گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: یکی از آرمان های والای انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون، دفاع از مظلوم بوده است. حجت الاسلام حسن صادقی در جمع نمازگزاران افزود: کسانی که منافع رژیم غاصب را در منطقه فراهم می کنند نمونه همین کسانی هستند که ادعای مسلمانی دارند ولی مردم ایران بدانند گام های استوار آن ها تمامی ملت های مسلمان را بیدار می کند.
قوچان،ایشان زاده - امام جمعه قوچان به اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران وفرزندان انقلابی ایران در پاسخ به تروریست ها و داعش اشاره کرد و افزود: این سیلی محکمی به داعشی هابود که صدایش را اربابان آن ها شنیدند . حجت الاسلام دستجردی همچنین به موضوع رابطه امام معصوم ومردم اشاره کرد وگفت: این یک موضوع اعتقادی است وما همواره پیرو اعتقادات خودهستیم .
شاندیز،بخشی زاده - امام جمعه شاندیز ضمن تقدیر از حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس در بخشی از خطبه های نماز جمعه شاندیز گفت :به گفته امام(ره) آن چه رفتنی ونابود شدنی است اسرائیل است  . حجت الاسلام بهمنی در ادامه با اشاره به اقدام موشکی سپاه علیه مواضع داعش افزود: این اقدام بدخواهان داخلی  وخارجی را به وحشت انداخت ودل مردم را شاد کرد .
بایگ ،بخشی- امام جمعه بایگ گفت: امروز بزرگ ترین مصیبت جهان اسلام، اشغال سرزمین بیت المقدس توسط اسرائیل غاصب است ومصیبت بزرگ تر نیز  سکوت بسیاری ازکشورهای مسلمان ومحافل بین المللی دربرابر این جنایت هاست. حجت الاسلام «حصاری»افزود: متاسفانه سکوت این کشورها به رژیمی مشروعیت می بخشد که هرروز دراقدام های وحشیانه به کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین اقدام می کند.
خلیل آباد، نوری- امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه روز قدس، روز تجدید بیعت با آرمان های بلند امام راحل و مقام معظم رهبری است، افزود: ستون های بقای اسرائیل به لرزه در آمده است. حجت الاسلام علی ناهیدی همچنین، از حضور با شکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر  کرد.
سرخس، محمودی- خطیب جمعه شهرستان سرخس گفت:حمایت از فلسطین امروز یک وظیفه ملی،اسلامی وحقوق بشری است . حجت الاسلام ارژنگ تصریح کرد: بیش از شصت سال است مردم مظلوم فلسطین با اشغالگران در حال مبارزه اند واگر انتفاضه این مردم نبود اسرائیل با همان اهدافی که در سر داشت دیگر کشور های مسلمان را تصرف کرده بود.
بردسکن، نوری- امام جمعه بردسکن از حضور گسترده قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر کرد. حجت الاسلام علی اصغر امینی گفت: به حمد ا... در راهپیمایی روز جهانی قدس، ثابت شد که همه سلایق سیاسی با وجود همه اختلافات در اصل اعتقادات دینی ید واحد هستند و روز قدس روز همبستگی بین المللی اسلامی و روز مقابله با مستکبران است.
کلات،خبرنگار خراسان - امام جمعه شهرستان کلات گفت:روز قدس روز همبستگی جهان اسلام در مقابل زورگویان و مستکبران است که در رأس آنان غده سرطانی رژیم مستکبر اسرائیل قرار دارد . حجت الاسلام صاحبی؛ با ابراز خرسندی از حمله موشکی به مقر داعش افزود: این حرکت سیلی بود از طرف فرزندان اسلام توسط سپاه پاسداران به دهان مستکبرانی که در پشت داعش پنهان شده اند .
تربت جام، حقدادی - خطیب جمعه تربت جام با تشکر و قدردانی از حضور قشرهای مختلف شیعه و اهل سنت در راهپیمایی روز قدس گفت: آمریکا به دنبال نفوذ و ایجاد فتنه دیگری مانند سال 88 است و در پی آن است که افرادی از قشرهای مختلف کشور شناسایی و جذب کند.
حجت الاسلام طاهری افزود: آمریکا به دنبال تخریب ارکان نظام به ویژه ولایت فقیه و نیروهای ولایت مدار است وهرکس خواسته وناخواسته بخواهد این ارکان را تضعیف کند در پازل آمریکا نقش آفرینی کرده است.
باخرز،نشتیفانی- امام جمعه باخرز ، از حضور پرشور مردم شهرستان باخرز در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس تقدیر کرد و گفت:غاصب بودن رژیم صهیونیستی و نابودی آن، همواره مورد تأکید حضرت امام (ره) بود.
حجت الاسلام امجدی زاده همچنین اضافه کرد:اینکه افرادی بگویند امام معصوم با رأی مردم انتخاب شده است و به امامت می رسد، غلط است و افرادی که این سخنان را بگویند، خائن به نظام و انقلاب اند.